نشانی از نزدیک شدن افغانستان به صلح وجود ندارد

نشانی از نزدیک شدن افغانستان به صلح وجود ندارد

مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای تامین صلح این کشور گفت که نشانی از نزدیک شدن این کشور به صلح به نظر نمی‌رسد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «محمد اسماعیل قاسمیار» در گفت‌وگویی به رادیو آزادی گفت که اعضای شورای عالی صلح افغانستان امید خود برای صلح را از دست نداده اند و به تلاش برای تامین صلح در این کشور همچنان ادامه خواهند داد.

وی افزود: اما تاکنون نشانه‌ای از نزدیک شدن افغانستان به صلح وجود ندارد.

این در حالی است که در آستانه تجلیل از روز جهانی صلح، برخی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده است که گفت‌وگوهای صلح در هفته‌های آینده از سرگرفته می‌شود.

دور نخست مذاکرات صلح با طالبان افغان حدود سه ماه قبل در پاکستان انجام شد، اما برگزاری دور دوم آن که قرار بود در اواخر ماه جولای برگزار شود با تأیید خبر مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغانستان به تعویق افتاد.

همچنین در آخر ماه آگوست کنفرانسی تحت عنوان ارزیابی روند صلح افغانستان برگزار شد که بررسی‌های صورت گرفته در این کنفرانس نشان می‌دهند که با وجود صرف هزینه‌های فراوان، روند صلح افغانستان نتیجه چندانی در بر نداشته است.

«دانش کروخیل» مسئول برگزاری کنفرانس علمی ارزیابی روند صلح افغانستان، به خبرنگاران گفت: براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، بیش از 782 میلیون دلار در حدود 5 سال گذشته در روند صلح افغانستان هزینه شده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان