افغانستان اتهام طراحی حمله به کمپ نیروهای هوایی پاکستان را رد کرد

افغانستان اتهام طراحی حمله به کمپ نیروهای هوایی پاکستان را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اتهام پاکستان مبنی بر برنامه‌ریزی و طراحی حمله به کمپ نیروهای هوایی در شهر پیشاور از خاک افغانستان را رد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت کابل اجازه تهدید از خاک کشورش علیه همسایه‌های افغانستان را به هیچ کسی نخواهد داد.

وی اتهام طراحی حمله روز گذشته به مرکز نیروهای هوایی پاکستان را از خاک افغانستان رد کرد.

«عاصم سلیم باجوه» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان پس از حمله تروریستی به کمپ نیروهای هوایی این کشور در شهر پیشاور اعلام کرد: «خلیفه عمر منصور» فرمانده طالبان پاکستانی که در ولایت ننگرهار افغانستان مسقر می‌باشد، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

وی گفت: شبه‌نظامیانی که به کمپ نیروهای هوایی در بادابر شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند وابسته به یک گروه جداشده از «تحریک طالبان» پاکستان هستند.

باجوه تأکید کرد: طبق اسنادی که در اختیار ارتش پاکستان است، این حمله که توسط این کشور انجام شده در خاک افغانستان طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

تاکنون تعداد تلفات این حمله تروریستی به کمپ نیروهای هوایی پاکستان به 54  کشته و زخمی رسیده است.

بر اثر این حمله 29 نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شده‌اند که تعداد 23 نفر از کشته‌ها کارمندان و افسران نیروی هوایی پاکستان هستند.

مقامات امنیتی پاکستان در این باره می‌گویند: مهاجمان مجهز به خمپاره، نارنجک دستی و سلاح‌های اتوماتیک بوده‌اند که از دو در ورودی به بخش‌های مختلف این پایگاه راه یافته و به گروه‌های کوچکی تقسیم شدند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان