رهبر جدید طالبان دعوت به اعلام بیعت علنی کرد

رهبر جدید طالبان دعوت به اعلام بیعت علنی کرد

رهبر جدید طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از علما و اعضای ناراضی این گروه خواست تا به اعلام بیعت علنی وی پاسخ دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید طالبان افغانستان در پی بروز اختلافات درون گروهی از علما و اعضای ناراضی این گروه خواست تا به اعلام بیعت علنی وی پاسخ دهند.

هفته گذشته منابع نزدیک به طالبان افغان اعلام کردند که «ملا عبدالمنان» برادر و «ملا یعقوب» پسر ملا عمر رهبر سابق طالبان افغان، با «ملا اختر منصور» رهبر جدید این گروه بیعت کردند.

چندی قبل نیز رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی فارسی و رسانه‌های نزدیک به ژنرال‌های ارتش پاکستان خبر مرگ ملا عمر رهبر سابق طالبان افغانستان را به نقل از گروهی به نام محاذ فدایی منتشر کردند.

سرآغاز انتشار خبر مرگ ملا عمر آن هم در آستانه برگزاری دور دوم مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان این کشور آن را به بن‌بست کشاند.

گروه محاذ فدایی پس از انتشار خبر مرگ ملاعمر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر سابق طالبان بر اثر بیماری نمرده بلکه ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان وی را به وسیله داروهایی مسموم کرده است.

محاذ فدایی و چندین گروه کوچک مانند آن چندی پیش ضمن اعلام جدایی از طالبان و پیوستن به گروه تروریستی داعش ضمن خواستار نمایان شدن چهره ملا عمر شده بودند و می‌گفتند اگر رهبر طالبان چهره خود را نشان ندهد به شبه‌نظامیان داعش خواهند پیوست.

این در حالی است که فرزند رهبر سابق طالبان افغان پس از اعلام بیعت با ملااختر منصور به اعضای این گروه اطمینان داد که پدرش کشته نشده بلکه به مرگ طبیعی مرده است.

«ملا اختر محمد منصور» در اقدامی دیگر برای اتحاد با طالبان نماینده‌ای را برای گرفتن بیعت علنی از اعضای دفتر این گروه در قطر به این کشور فرستاده بود.

همچنین تاکنون جلال الدین حقانی رهبر شبکه حقانی نیز با رهبر جدید طالبان افغانستان بیعت کرده و وی را جانشین مناسبی برای رهبر سابق این گروه دانسته است.

«مولانا سمیع‌الحق» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام، شاخه سمیع‌الحق و مدیر مدرسه «دارالعلوم حقانیه» نیز در ایالت پشتون‌نشین «خیبر پختونخواه» پاکستان همراه با سایر علمای این مدرسه با رهبر جدید طالبان افغانستان بیعت کرده‌اند.

سمیع‌الحق که به نام پدر طالبان پاکستان معروف است، با حضور علمای افغانستان در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه دارالعلوم حقانیه در تجمع هزاران حامی این حزب با رهبر جدید طالبان افغانستان اعلام بیعت کرد.

در پی انتشار خبر مرگ رهبر سابق طالبان، نشستی برای تعیین و انتصاب رهبر جدید این گروه برگزار شد که در آن برخی از افراد بلندرتبه این گروه شرکت داشتند.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست «ملا اختر محمد منصور» معاون اول ملا عمر از سوی افراد شرکت‌کننده به‌عنوان «رهبر» جدید این گروه انتخاب شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان