چهارمین سالروز شهادت «برهان‌الدین ربانی» در کابل

چهارمین سالروز شهادت «برهان‌الدین ربانی» در کابل

صبح امروز از چهارمین سالروز شهادت «برهان‌الدین ربانی» رئیس‌جمهور سابق، رهبر حزب جمعیت اسلامی و رئیس شورای عالی صلح افغانستان در وزیر اکبر خان کابل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، صبح امروز از چهارمین سالروز شهادت «برهان‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی و رئیس شورای عالی صلح افغانستان با گذاشتن حلقه‌ گل توسط مقامات عالی‌رتبه این کشور در کنار مقبره وی در وزیر اکبر خان کابل تجلیل به عمل آمد.

«صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه دولت کابل و پسر شهید ربانی، محمد سرور دانش معاون دوم و احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رئیس‎جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری و معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع این کشور در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در چهارمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی شماری دیگر از مقامات عالی‌رتبه دولت کابل، اعضای پارلمان و شورای عالی صلح افغانستان نیز شرکت کرده بودند.

خاطرنشان می‌کند که شورای وزیران حکومت وحدت ملی افغانستان نیز با صدور حکمی 29 سنبله (شهریور) را برای ارج نهادن به شهید ربانی، در سراسر این کشور تعطیلی عمومی اعلام کرده است.

همچنین مراسم تجلیل از چهارمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی با اتخاذ تدابیر امنیتی در شهر کابل و دیگر ولایت‌های این کشور انجام می‌شود.

برهان الدین ربانی رئیس‌جمهور سابق افغانستان در 29 شهریور ماه سال 1390 توسط یک عامل انتحاری که گفته می‌شد حامل پیام صلح طالبان بوده در منزل شخصی‌اش در شهر کابل به شهادت رسید.

پس از این واقعه اداره امنیت ملی و وزارت کشور افغانستان اعلام کردند که عامل انتحاری تبعه کشور پاکستان بوده و برنامه این حمله نیز در شهر کویته این کشور طراحی شده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان