دولت پاکستان ۲۷ مرکز تجاری افغان‌ها در این کشور را مسدود کرد

دولت پاکستان 27 مرکز تجاری افغان‌ها در این کشور را مسدود کرد

نهادهای مجری قانون پاکستان با توجه به اجرای «طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم»، ۲۷ مرکز بزرگ تجاری افغان ها به اتهام غیرقانونی بودن را در شهر «میرپور» منطقه «کشمیر آزاد» مسدود کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «دیلی تایمز»، نهادهای مجری قانون پاکستان 27 مرکز بزرگ تجاری افغان‌ها را در شهر «میرپور» در منطقه «کشمیر آزاد» مسدود کرد.

به گفته مقامات امنیتی پاکستان، صاحبان مراکز تجاری، باوجود این که هیچ مدرک قانونی ندارند  در مناطق مختلف میرپور حضور دارند.

«چوهدری امجد اقبال» معاون کمیسر میرپور گفت: نهادهای مجری قانون از جمله پلیس در عملیات ویژه ده‌ها افغان غیرقانونی را بازداشت کرده‌اند.

وی گفت: بیشتر بازداشت شدگان در مراکز تجاری در شهر میرپور کارت شناسایی جعلی در پاکستان را به همراه داشتند.

یکی از سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان چندی قبل نیز گروهی شامل 52 صراف را به اتهام تأمین امور مالی گروه‌های تروریستی در این کشور در عملیات اطلاعاتی بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، همه 52 صراف افغان هستند و کارت هویت پاکستانی را در این کشور دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که افراد بازداشت شده گفته بودند که پاکستانی هستند.

به گفته روزنامه پاکستانی، این افراد به اتهام انتقال پول به گروه‌های تروریستی بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) در تازه‌ترین گزارش به اداره ثبت احوال پاکستان (NADRA)، مقامات ارشد این اداره را متهم به همکاری با 52 صراف افغان در به دست آوردن کارت‌های شناسایی ملی در این کشور کرده است.

به گزارش آی اس آی، اداره ثبت احوال پاکستان برای اتباع خارجی کارت ملی صادر کرده، نهادهای مجری قانون این کشور در پیگیری و دستگیری آن‌ها دچار مشکل شده‌اند.

گزارش سازمان اطلاعات ارتش پاکستان جزئیاتی بیشتری از چگونگی تامین مالی افراد بازداشت شده ارائه نداده است.

در این گزارش آمده که 16 نفر دلال بین مقامات ارشد اداره ثبت احوال و صراف‌های افغان برای صدور کارت ملی این کشور نیز شناسایی شده‌اند.

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در این گزارش نام و شماره‌های کارت ملی این افراد را نیز مطرح کرده است.

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان فهرست 40 کارمند ارشد اداره ثبت احوال را نیز ارائه کرده که برخی از آن‌ها بازنشسته و در حال حاضر در پست‌های ارشد مشغول به کار هستند.

سخنگوی اداره ثبت احوال پاکستان در گفت‌وگو با اکسپرس تریبون اظهار داشت: اداره ثبت احوال پاکستان گزارش آی اس آی را نه رد می‌کند و نه می‌پذیرد و همچنین از توضیحات بیشتری در این خصوص خودداری می‌کند.

روزنامه پاکستانی پیش از این نیز گزارشی منتشر کرده بود که مقامات ارشد اداره ثبت احوال پاکستان در همکاری با گروه‌های تروریستی بویژه القاعده و طالبان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت