رهبر جهادی افغانستان نسبت به براندازی حکومت وحدت ملی هشدار داد

رهبر جهادی افغانستان نسبت به براندازی حکومت وحدت ملی هشدار داد

رهبر جهادی افغانستان در مراسم سالروز ترور برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق این کشور مدعی شد که افرادی در کابل برای براندازی حکومت وحدت ملی افغانستام مسلح شده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرب رسول سیاف» رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان در چهارمین سالروز ترور برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق این کشور تاکید کرد که در صورت عدم هوشیاری دولت کابل، افرادی برای براندازی حکومت وحدت ملی تلاش خواهند کرد.

وی افزود: در صورت درخواست کمک نهادهای امنیتی افغانستان، وی می‌تواند هویت این افراد را فاش کند.

فرمانده جهادی افغانستان گفت که بسیاری از عملیات‌های تروریستی از داخل شهر کابل سازماندهی و طراحی می‌شوند.

سیاف از فرد یا گروهی خاص نام نبرد اما نسبت به عملکرد دولت کابل هشدار داد.

عالم اهل سنت افغانستان همچنین پاکستان را عامل اصلی ناامنی‌ها در منطقه اعلام کرد و گفت که دولت اسلام‌آباد تروریست تربیت می‌کند.

این در حالی است که حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در این مراسم گفت که با مردم پاکستان دوست هستیم از سازمان اطلاعات ارتش و نظامیان این کشور شکایت داریم.

«عبدالرب رسول سیاف» رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان چندی قبل در مراسم تجلیل از هفته شهید و سالروز ترور احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان اعلام کرده بود که طالبان گروهی اسلامی و افغانستانی نیستند.

وی گفته بود که به طالبان توصیه می‌کنم تا از آغوش دیگران خارج شوند و از دیگران فرمان نگیرند و به پاکستان هم توصیه می‌کنم سلامت شما در گرو سلامت افغانستان است.

رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان تأکید کرد: اگر رئیس‌جمهور و رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان برای تأمین خواسته‌های مردم تلاش نکنند و به موقع مردم را بسیج نکنند، ما مردم را بسیج خواهیم کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت