درماندگی اروپا در قبال بحران پناهندگان ادامه دارد

درماندگی اروپا در قبال بحران پناهندگان ادامه دارد

وزیر توسعه آلمان با تاکید بر اینکه اروپا درک نکرده است چه مسئولیتی در قبال بحران پناهندگان دارد از ادامه درماندگی کامل اروپا در قبال این مسئله خبر داده و درباره شرایط وخیم امنیتی در افغانستان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "گرد مولر"، وزیر توسعه آلمان در بخشی از گفتگو با روزنامه "دی ولت" تصریح کرد که آلمان نمی تواند به تنهایی مسئله پناهندگان را حل کند. از حدود دوازده میلیون پناهنده در سوریه و اطراف این کشور حدود پنج درصد به سوی ما در اروپا و آلمان آمده‌اند و 95 درصد هنوز در منطقه هستند. ما باید حالا یک سیگنال قدرمندانه به سوی آن ها بفرستیم مبنی بر اینکه شما به سوی ما نیایید، ما به سوی شما می آییم و در همان منطقه به شما کمک می کنیم.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که جنگ در سوریه تا به حال متوقف نشده و از طریق ترور داعش خشونت در این کشور تشدید شده است. آلمان، اردن، لبنان و ترکیه بار اصلی در پذیرش پناهندگان را به دوش می کشند.

وزیر توسعه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: اروپا اصلا درک نکرده است که چه مسئولیتی در قبال مسئله پناهندگان دارد و من در این باره عمیقا دلسرد هستم. این شرایط افتضاح ایجاد شده برای توزیع عادلانه پناهندگان ادامه درماندگی کامل اروپا در غلبه بر بحران پناهندگان در سوریه و اطراف آن است.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن یک برنامه اضطراری ده میلیارد یورویی برای کمک به پناهندگان در صندوق توسعه اروپا شده و گفت: ما حالا به این پول نیاز داریم قبل از اینکه تمام منطقه زیر بار جنگ سوریه از هم فرو بپاشد. در این راستا باید پنج میلیارد یورو سریعا به کار گرفته شود و پنج میلیارد یوروی دیگر برای مراکز پذیرش انسانی پناهندگان در مرزهای جنوبی اتحادیه اروپا بخصوص در ایتالیا و یونان در نظر گرفته شود.

وی همچنین این مسئله را به شورای امنیت ارجاع داده و خواستار یک فرمت مذاکرات مشابه مذاکرات هسته ای ایران با همکاری آمریکا، روسیه و قدرت های منطقه در اولین مرحله برای برقراری یک آتش بس به منظور ایجاد یک منطقه امن برای پناهندگان در سوریه شده و گفت: ما امنیت خود در اروپا و آلمان را تنها در صورتی می توانیم تضمین کنیم که یک استراتژی اروپایی سیاسی و اقتصادی برای خاورمیانه و پایداری شمال آفریقا داشته باشیم.

وزیر توسعه آلمان همچنین درباره تحولات و اوضاع امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت: شرایط در این کشور فوق العاده متشنج است و باید درباره بازگشت سریع نیروهای بین المللی تجدید نظر شود. ما نباید تحولات مثبت در افغانستان و دستاوردها در این کشور را به خطر بیاندازیم. اگر سازمان های امنیتی افغانستان نتوانند اوضاع را پایدار کنند صدها هزار افغان این کشور را ترک خواهند کرد.

وزیر توسعه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: کشورهای دنیا حدود 130 میلیارد را برای توسعه هزینه می کنند و 1300 میلیارد را برای تسلیحات. این وضعیت باید تغییر کند.

انتهای پیام/   

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان