سالن‌های اختصاصی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در کشور نداریم


سالن‌های اختصاصی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در کشور نداریم

عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوان با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید دبیرخانه دائمی داشته باشد، گفت: سالنهای اختصاصی نمایش فیلمهای کودک و نوجوان در کشور نداریم.

امیر شهاب رضویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه بخشی از سینماهای کشور به طور ویژه به فیلمهای کودک و نوجوان بپردازند، اظهار داشت: متأسفانه سالنهای اختصاصی نمایش فیلمهای کودک و نوجوان در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون مشکل کمبود تعداد سالنهای سینمایی کشور با احداث پردیسهای سینمایی متنوع در حال رفع است، گفت: اگر بخشی از سینماها هم به طور اختصاصی به نمایش فیلم‌های کودک و نوجوانان بپردازد، سرمایه گذاری برای تولید این نوع فیلمها برای تهیه کننده بخش خصوصی نیز منطقی خواهد بود.

رضویان با اشاره به اینکه سالنهای اختصاصی نمایش فیلمهای کودک و نوجوان در کشور نداریم، عنوان کرد: اکنون چون سازو کار نمایشی وجود ندارد تهیه کننده اشتیاقی برای سرمایه گذاری در حوزه تولیدات کودک و نوجوان ندارد و همانطور که مشاهده می‌شود به جز فیلم شهر موشها در سال گذشته فیلم شاخص و خوب مختص کودک و نوجوان نداشتیم.

بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان آغازگر حرکتی نو در حوزه سینمایی کشور است

عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوان اظهار داشت: افزودن بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان یکی از بهترین حرکت‌های ملی در زمینه سینمای نوجوان است که به این بخش بسیار امیدوار هستم.

رضویان گفت: اینکه به نوجوان شأنیت بخشیده شود و این اطمینان حاصل شود که تو می توانی فیلم بسازی و در این زمینه مورد حمایت قرار می گیری، شاهد آثار خوبی از سوی نوجوانان خواهیم بود، ضمن اینکه راه‌اندازی سینمای جوان که در دهه 60 احیا شد و تاثیر خیلی خوبی در توسعه سینمای ایران در دهه 80 داشت، مطمئنا این المپیاد نیز می‌تواند آغاز گر حرکتی باشد که در کشور تجربه نشده است.

وی بیان کرد: تولید فیلم در شهرستانها به خاطر هزینه‌های مالی و اسکان کمتر اتفاق می افتد و اگر نهادهای دولتی و ادارات فرهنگی استان برای جذب گروه‌های فیلمسازی از آنها حمایت کنند شاهد تولید فیلمهای جدید در استانها خواهیم بود.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید دبیرخانه دائمی داشته باشد

رضویان عنوان کرد: جشنواره باید دبیرخانه دائمی داشته باشد و بر روی آموزش نیروهای نمایش، تشریفات، کنترل، مدیران ارشد و میانی بیشتر کار کرد و جشنواره دارای آئین نامه‌های اجرایی تدوین شده باشد و متاسفانه محل برگزاری این جشنواره هر ساله حدود دو الی 3 ماه قبل از برگزاری جشنواره مشخص می‌شود در صورتی که دومین جشنواره مهم کشوری است.

امیر شهاب رضویان امیرشهاب رضویان متولد سال 1344 در همدان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس خوب کشور است که فیلمسازی را با ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد و از سال 1359 در سینمای آزاد همدان مشغول به کار شد، وی حدود چهل فیلم کوتاه و شش فیلم بلند را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon