سرویس مدارس آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شوند

سرویس مدارس آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شوند

فرمانده پلیس راهور آذربایجان‌ شرقی با اشاره به رونمایی از برچسب ویژه سرویس مدارس، گفت: سرویس مدارس آذربایجان شرقی با اجرای این طرح ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ ناصر میکائیلی در نشست مشترک با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اکنون بیش از 950 هزار وسیله نقلیه در آذربایجان شرقی تردد می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد، بیش از 500 هزار دستگاه فقط در تبریز رفت و آمد دارند، ضمن اینکه آمار موتورسیکلت‌های استان نیز بیش از 450 هزار وسیله است که 250 هزار مورد از آنها در تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور 17 هزار نفر در سوانح رانندگی فوت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: آمار تلفات کودکان که دانش آموزان نیز در این آمار گنجانده می‌شوند، بیش از 3 هزار نفر است که باید توجه بیشتری به ایمنی وسایط نقلیه صورت گیرد.

فرمانده پلیس راهور آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سرویس مدارس در آموزش و پرورش، بر اهمیت کنترل ایمنی سرویس‌های مدارس تاکید کرد و گفت: داشتن بیمه نامه و برگه معاینه فنی ویژه سرویس مدرسه، مجهز بودن به جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاءحریق و دارا بودن برچسب سرویس مدارس از مواردی است که برای تامین امنیت خاطر دانش آموزان و خانواده‌ها باید رعایت شود.

میکائیلی با بیان اینکه تعداد سرنشینان سرویس مدارس باید بر اساس ظرفیت مندرج در کارت خودرو باشد، افزود: در صورتی که در تصادفات، راننده سرویس مقصر باشد، گواهی صلاحیت وی ضبط خواهد شد و در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز نیز از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

ضرورت احراز صلاحیت رانندگان سرویس مدارس

سرهنگ ناصری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با تاکید بر ضرورت احراز صلاحیت رانندگان سرویس مدارس استان، تصریح کرد: در مدرسه و منزل کار تربیتی روی دانش آموزان همیشه برقرار است ولی خلاء موجود بین خانه و مدرسه بر اهمیت انتخاب مناسب رانندگان سرویس می‌افزاید.

وی افزود: برخی جرایم، بزه‌ها و آدم ربایی‌ها بر اثر کوتاهی رانندگان اتفاق می‌افتد که باید برای این موضوع پیشبینی حداکثری صورت می‌گیرد.

ناصری با بیان اینکه شرکت‌های تامین کننده سرویس مدارس باید در انتخاب راننده و خودروی مناسب، حساسیت لازم را داشته باشند، گفت: این موضوع آرامش و اطمینان خاطر خانواده‌ها را در پی دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon