اشرف‌غنی: از خاک پاکستان علیه افغانستان اقدامی صورت نگیرد

اشرف‌غنی: از خاک پاکستان علیه افغانستان اقدامی صورت نگیرد

رئیس‌جمهور دولت کابل در تماس تلفنی با نخست‌وزیر حکومت اسلام‌آباد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه حمله به کمپ نیروهای هوایی پاکستان از وی خواست تا از خاک این کشور علیه افغانستان اقدامی صورت نگیرد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، «محمد اشرف‌غنی» رئیس جمهور حکومت وحدت ملی در یک تماس تلفنی از «نوازشریف»نخست‌وزیر پاکستان خواست تا از خاک این کشور هیچ اقدامی علیه افغانستان انجام نشود.

رئیس جمهور افغانستان در این تماس تلفنی با محکوم کردن حمله تروریستی به کمپ نیروهای هوایی پاکستان با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

اشرف‌غنی به نخست وزیر پاکستان اطمینان داده که به هیچ کس اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه پاکستان و دیگر همسایه‌های این کشور استفاده کند.

«عاصم سلیم باجوا» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان پس از حمله تروریستی به کمپ نیروهای هوایی این کشور در «بادابر» شهر پیشاور اعلام کرد: «خلیفه عمر منصور» فرمانده طالبان پاکستانی که در ولایت ننگرهار افغانستان مسقر می‌باشد، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

وی گفت: شبه‌نظامیانی که به کمپ نیروهای هوایی در بادابر شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند وابسته به یک گروه جداشده از «تحریک طالبان» پاکستان هستند که نقشه خود برای این حمله را در خاک افغانستان طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

بر اثر این حمله 29 نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شده‌اند که تعداد 23 نفر از کشته‌ها کارمندان و افسران نیروی هوایی پاکستان هستند.

یادآور می‌شود که این حمله بزرگترین حمله پس از واقعه کشتار دانش‌آموزان مدرسه نظامی پاکستان در ماه دسامبر سال گذشته محسوب می‌شود که منجر به کشته شدن 147 دانش‌آموز 9 تا 16 سال شده بود.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان