برای تأمین صلح در افغانستان پیمان امنیتی کابل - واشنگتن لغو شود

برای تأمین صلح در افغانستان پیمان امنیتی کابل - واشنگتن لغو شود

رهبر جدید طالبان افغان در پیام تبریک عید قربان از دولت کابل خواست تا برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان ضمن خروج نیروهای خارجی از این کشور پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را لغو کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «ملا اختر منصور» رهبر جدید طالبان افغان در پیام تبریک عید قربان از حکومت افغانستان خواست تا برای برقراری صلح و امنیت در این کشور پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را لغو کند.

وی در این پیام تأکید کرد: بدون خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأمین صلح و امنیت در این کشور ممکن نخواهد بود.

منصور اظهار داشت: اگر افغانستان در تسلط قدرت‌های خارجی نباشد، همه مشکلات و مسائل خود را بر سر میز مذاکره با دولت کابل حل خواهند کرد.

رهبر طالبان افزود: اگر دولت کابل خواستار برقراری صلح و امنیت در افغانستان است، در کنار لغو پیمان امنیتی کابل - واشنگتن باید همه نیروهای خارجی خاک این کشور را ترک کنند.

ملا اختر منصور با اشاره به تنش‌های اخیر میان طالبان گفت: دشمنان در تلاش برای ایجاد اختلاف میان طالبان هستند و شایعاتی را علیه این گروه گسترش می‌دهند.

رهبر جدید طالبان افغان با توجه به تنش های اخیر بین رهبری این گروه نیز گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف بین طالبان افغان تلاش می کند و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم شایعاتی علیه این گروه را گسترش می دهد.

این در شرایطی است که روزهای گذشته منصور در پی بروز اختلافات درون گروهی، از علما و اعضای ناراضی این گروه خواست تا به اعلام بیعت علنی وی پاسخ دهند.

با این حال هفته گذشته منابع نزدیک به طالبان افغانستان اعلام کردند که «ملا عبدالمنان» برادر و «ملا یعقوب» پسر ملا عمر رهبر سابق طالبان این کشور، با «ملا اختر منصور» رهبر جدید این گروه بیعت کرده‌اند.

چندی قبل رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی فارسی و رسانه‌های نزدیک به ارتش پاکستان خبر مرگ ملا عمر رهبر سابق طالبان افغانستان را به نقل از گروهی به نام «محاذ فدایی» منتشر کردند.

انتشار خبر مرگ ملا عمر در آستانه برگزاری دور دوم روند صلح میان حکومت افغانستان و طالبان این کشور،  آن را به بن‌بست کشاند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان