مذاکرات دولت پاکستان و رهبران تجزیه طلب «بلوچ» از سرگرفته می‌شود

مذاکرات دولت پاکستان و رهبران تجزیه طلب «بلوچ» از سرگرفته می‌شود

سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد که مذاکرات بین رهبران تبعید شده بلوچستان و دولت این کشور برای حل و فصل تنش های طولانی مدت به زودی از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به «داون نیوز»، «عبدالمالک بلوچ» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد که تلاش برای آغاز مذاکرات با رهبران تبعید شده بلوچ پس از مشاوره با دولت فدرال آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: مذاکرات بین رهبران تبعید شده بلوچستان و دولت این کشور برای حل و فصل تنش‌های طولانی مدت به زودی از سرگرفته خواهد شد.

بلوچ افزود: مسئولیت برقراری صلح و امنیت در ایالت بلوچستان به عهده وی بود که به خوبی آن را انجام داده است.

سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان مدعی شد: صلح و امنیت در ایالت بلوچستان پاکستان با تلاش‌های دولت کنونی این ایالت برقرار شده است.

وی با توجه به کشته شدن «الله نذر بلوچ» رهبر گروه تجزیه طلب «ارتش آزایبخش بلوچ» نیز گفت: تاکنون مرگ رهبر ارتش آزادیبخش بلوچ تایید نشده است.

این در حالی است که «سرفراز بگتی» وزیر ایالتی بلوچستان چندی قبل مدعی شد که نیروهای امنیتی پاکستان در عملیاتی نذرالله بلوچ رهبر گروه تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ را به قتل رسانده‌اند.

مقامات دولتی پاکستان پیش از این نیز از آغاز مذاکرات با گروه‌های تجزیه طلب بلوچستان خبر داده بودند.

وزیر ایالتی بلوچستان در امور داخلی گفت: در حالی که خبر مرگ رهبر ارتش آزادیبخش بلوچ تاکنون تایید نشده اما هیچ شواهدی از زنده ماندن وی نیز وجود ندارد.

بگتی گفت: نیروی امنیتی پاکستان در مناطق متعدد ایالت بلوچستان عملیات انجام داده‌اند و در منطقه پدری رهبر ارتش آزادیبخش بلوچ نیز هشت عملیات انجام شده بنابراین، زنده ماندن وی در نتیجه این عملیات‌ها امکان پذیر نیست.

وزیر ایالتی بلوچستان در امور داخلی تصریح کرد: نیروهای امنیتی عملیات‌های بیشتری در مناطق «دالبندین» ایالت بلوچستان انجام داده‌اند که در نتیجه سیستم ارتباطی تروریست‌ها در این ایالت قطع شده است.

این در حالی است که «براهم‌داغ بگتی» رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ  چندی پیش در گفت‌وگو با «بی.بی.سی» برای مذاکره با دولت پاکستان در مورد مشکلات ایالت «بلوچستان» اعلام آمادگی کرده بود.

برای نخستین بار بود که رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ که نوه «نواب اکبر بگتی» فرماندار و سر وزیر سابق ایالت بلوچستان نیز هست، برای مذاکره با دولت اسلام‌آباد اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت