خانواده‌ها برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن مشارکت خود را با مدارس دو چندان کنند

خانواده‌ها برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن مشارکت خود را با مدارس دو چندان کنند

کانون تربیت اسلامی با صدور پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد با توجه به نفوذ فرهنگی دشمن، خانواده‌ها مشارکت خود را با مدرسه به منظور فراهم ساختن زمینه‌های تعلیم و تربیت دو چندان کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کانون تربیت اسلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با صدور پیامی تاکید کرد: سال تحصیلی 94-95 مانند همیشه یادآور شور و نشاط معلمی و دانش‌آموزی، زنگ و کلاس، دستی و محبت، علم و تربیت است. این آغازین روز با شکوه و عید تعلیم و تعلم را به معلمان و مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال صحت، سلامت و شادکامی برای آنها خواستاریم و جهت استفاده مناسب از فرصت‌های یک سال تحصیلی نکاتی را مطرح می‌کنیم:

1- فردای ایران اسلامی مرهون تلاش‌های امروز معلمان و مدیران مدارس است لذا مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید این تلاش‌ها را قدر بشناسند و از هر جهت اعم از معنوی و مادی از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.

2- شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و کسب شایستگی‌های لازم برای یک جامعه صالح و حیات تیبه نیازمند محیط تربیتی متنوع و غنی است. برهمین اساس شایسته است دولت با رویکرد عدالت آموزشی در برنامه ششم توسعه و برابر با چشم‌انداز 1404 سهم آموزش و پرورش را از تولید ناخالص ملی و بودجه عمومی به دو برابر وضعیت فعلی برساند تا مدارس بتوانند دانش‌آموزان را برای تحقق مراتبی از حیات تیبه آماده کنند.

3  - ستاد آموزش و پرورش حداکثر منابع نیروی انسانی، مالی و امکاناتی خود را معطوف به مدرسه کند و هزینه‌های خارج از مدرسه را به حداقل کاهش دهد و از برگزاری همایش‌ها و جلسات کم بازده و پرهزینه پرهیز کند و از طرف دیگر محیط جذاب و با نشاط را برای فرهنگیان و دانش‌آموزان فراهم سازد و از حقوق آنها در مراجع تصمیم‌گیری از جمله مجلس و دولت به خوبی دفاع کند و از هرگونه ملاحظه‌کاری و سهل‌انگاری دوری کند تا مدارس از حد نصاب آموزشی - تربیتی برخوردار شوند.

4- بیش از 4 سال از تصویب سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و سیاست‌های ابلاغی می‌گذرد اما اسناد میانی مانند زیرنظام‌های پنجگانه، راهنمایی برنامه درسی، حوزه‌های یادگیری یازده‌گانه و نظام‌سازی‌های متعدد و استانداردهای گوناگون ذکر شده در راهکارهای سند تحول بنیادین، تاکنون تدوین نشده و به تصویب نرسیده است و عملا جز تغییر ساختار و نظام آموزشی و تالیف کتاب‌های جدید فعالیت عمده‌ای برابر با سند تحول صورت نگرفته است. لذا شایسته است شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و وزارتخانه هر یک به وظایف قانونی خود عمل کرده و بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهند و تمام مناسبات مدرسه را براساس ارزش‌های اسناد تحولی ساماندهی کنند تا مدرسه قادر شود نسلی مومن، مجاهد و انقلابی تربیت کند.

5- در سال همدلی و همزبانی دولت و مردم، فرهنگیان مانند گذشته با بصیرت و شجاعت انقلابی، گفتمان انقلاب اسلامی را در مدرسه و جامعه پاسداری کنند و راه هرگونه نفوذ دشمن را در عرصه تعلیم و تربیت کشور خواهند بست و توطئه دشمنان را برای دانش‌آموزان و خانواده آنها تبیین می‌کنند و در برابر نفوذ فرهنگی دشمن برای اخلال در باورهای نوجوانان و جوانان چونان بنیان مرصوص با بیان روشنگر خود ایستادگی می‌کنند و چهره مصمم مقاومت فرهنگی را به نمایش می‌گذارند.  

6 - دانش‌آموزان انقلابی هوشیارتر از گذشته در صف جهاد و ایثارگری فرهنگی مدرسه را پایگاه انقلاب اسلامی قرار می‌دهند و با استحکام بخشیدن به باورهای خویش، خود را برای سربلندی و عزت بیش از پیش و اقتدار ایران اسلامی آماده می‌کنند.

7 - با توجه به توطئه نفوذ فرهنگی دشمن، خانواده‌ها مشارکت خود را با مدرسه برای فراهم ساختن زمینه رشد عقلانی و ایمانی، علمی و عملی و اخلاقی فرزندانشان دو چندان کنند چرا که در این شرایط حساس، تربیت نیازمند حضور مستمر والدین در تمام محیط‌های تاثیرگذار اعم از فضای طبیعی و مجازی است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon