هیچ فردی حق موضع‌گیری در برابر ولایت فقیه را ندارد

هیچ فردی حق موضع‌گیری در برابر ولایت فقیه را ندارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران در صومعه سرا با بیان اینکه ولایت فقیه تنها جریان حاکم بر نظام جمهوری اسلامی است گفت: کسانی که در مقابل رهبری جامعه اسلامی موضع‌گیری کنند باید منتظر عواقب و پیامد مواضع خود از طرف ملت باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در صومعه‌سرا، با اشاره به مواضع روشن روحانی در نخستین  نشست خبری اش اظهار کرد: دفاع از حق و حقوق ملت، روشن‌سازی مواضع آمریکا و اینکه ما وامدار هیچ‌کسی نیستیم از جمله سخنان رئیس جمهور منتخب ملت بود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون جریان‌های باطل فراوانی بر ملت تحمیل شد، افزود: تشکیل گروه‌های ضد اسلامی مختلف در کشور و تلاش دشمنان در راستای حمایت از این گروه‌ها و نابودی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران، ولایت فقیه را رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: کسانی که در مقابل رهبری جامعه اسلامی موضع‌گیری کنند باید منتظر عواقب و پیامد مواضع خود از طرف ملت باشند.

خاتمی افزود: ولایت فقیه شاخص ملت در نظام جمهوری اسلامی است و هیچ‌کس حتی رئیس جمهور منتخب نیز حق موضع‌گیری در برابر آن را ندارد.

وی مباحث فرهنگی را کم ارزش‌ترین مسئله در مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: جریان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری غلط و بدون رنگ خدایی است و نباید افراد زیر جریان حمایتی آنها گام بردارند.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه اخلاص مقام معظم رهبری در جریان حق و طبق مبنای اعتقادات خدایی است گفت: شعار ملت همواره «ما همه سرباز توئیم خامنه‌ای، گوش به فرمان توئیم خامنه‌ای» است.

وی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات نیز مسئله تاحدی به صورت جریان حق و باطل دنبال می‌شد، افزود: جریان حق، خدایی است و رهبری جامعه نیز به فضل الهی ذره‌ای عطش قدرت در وجود و اعتقادشان نیست.

خاتمی اخلاص مقام معظم رهبری را به معنای واقعی اعتقاد به خدا خواند و خاطرنشان کرد: هر جریانی به جز ولایت فقیه باطل و رد است.

وی با اشاره به اینکه حکومت الهی ذکر زبان تمام انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ بوده است، افزود: آنها به دنبال اجرای حدود خدا، گسترش دین الهی و باز پس‌گیری حق مظلوم از چنگال ظالم بودند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه جوانان امروز راه پر پیچ و خم زیادی را در پیش دارند، گفت: در لا به‌لای راه پر پیچ و خم زندگی جوانان پرچم‌هایی رنگارنگ برای جلب توجه آنها برافراشته شده و تکان می‌خورد.

خاتمی خاطرنشان کرد: جوانان مراقب باشند که بیرق‌های باطل شیاطین در کمین جوانان کشور است و بدون کسب اطلاع و سنجش عواقب آن زیر حمایت هر پرچمی قد علم نکنند.

وی، شیاطین را صاحبان پرچم‌های قدرت در دنیا دانست و تصریح کرد: تعدادی از پرچم‌های برافراشته در جامعه کنونی پرچم‌های قدرت و برخی نیز بیرق‌های خدمت هستند.

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان، باطل را شامل تشنگان قدرت و به دنبال سهم‌خواهی در حکومت‌ها دانست و بیان کرد: جریان این گونه افراد هرگز رنگ خدایی ندارد.

وی، با اشاره به عاقبت ظلم‌ها و کشتار صدام در طول حکومتش، گفت: صدام در طول 35 سال حکومت خود بیش از یک‌میلیون نفر را کشت اما سرانجام وی نیز مانند شاه ایران و بسیاری از حاکمان مستبد و باطل به وضع کثیفی کنار زده شد.

خاتمی افزود: ایران در حوزه اقتصادی و برخی حوزه‌های دیگر دچار مشکل است اما نه به شدت و سختی که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و کاندیداهای ریاست جمهوری بر آن تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه جریان حق همواره جریانی آسمانی و خدایی است، و اخلاص در جریان حق موج می‌زند و همواره خواستار حکومت خدا و عزت دین الهی است، گفت: بصیرت واقعی موجب تشخیص حق از باطل می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon