پروژه احداث جاده راه روستایی زیلایی بویراحمد تعطیل شد‌

پروژه احداث جاده راه روستایی زیلایی بویراحمد تعطیل شد‌

پروژه احداث راه روستایی منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد به دلیل کمبود اعتبار و قطعی برق دو کارخانه آسفالت و سنگ‌ شکن تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، دهستان محروم زیلایی بویراحمد با جمعیتی افزون بر 10 هزار نفر با گذشت نزدیک به 4 دهه از انقلاب اسلامی با وجود خدمات ارزنده نظام ولی هنوز از نعمت راه مناسب برخوردار نیست.

دیگر زیلایی به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کشور برای ایرانیان نامی آشناست به طوری که این دهستان در فصل سرما و با آغاز بارش برف برای مدتی از سال ارتباطشان با مرکز استان قطع می‌شود.

احداث راه ارتباطی زیلایی از دوراهی زیرنا-موشمی‎ها- بردپهن -پل سرقله گرگر در 23 خردادماه 91 به طول 35 کیلومتر با پیمانکار شرکت راهسازی انعقاد قرارداد شد که هم اکنون این پروژه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.

در پرداخت دستمزد کارگران پروژه احداث جاده زیلایی ناتوانم

پیمانکار پروژه احداث جاده زیلایی با تایید تعطیلی این پروژه گفت:  هم اکنون 27 کیلومتر از جاده زیلایی آسفالت شده و تنها 7 کیلومتر باقی مانده که به دلیل نبود اعتبار از ادامه کار معذورم.

سیف‌الله آزاده با اشاره به اینکه مبلغ اولیه این قرارداد بیش از 5 میلیارد تومان است، اظهار داشت: برای تسریع در روند احداث این جاده نسبت به استقرار دو کارخانه آسفالت و سنگ شکن با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد تومان اقدام کردم.

وی بیان کرد: وقتی احداث جاده زیلایی اعتبار ندارد مجبور به تعطیلی پروژه هستیم زیرا در پرداخت هزینه‌ها جاری اعم از خرید قیر، دستمزد کارگران و هزینه ماشین آلات مانده‌ام.

آزاد تصریح کرد: مسئولان متولی حتی حاضر نیستند یک دست‌مریزاد به ما بگویند تا مجموعه شرکت راهسازی پروژه جاده زیلایی با قوت قلب به ادامه فعالیت ادامه دهند و حتی اگر بیش از تعهدات قرارداد نیز خواهان آسفالت جاده‌های فرعی بودند این کار را نیز انجام می‌دادم.

وی با انتقاد از اینکه برق کارخانه آسفالت و سنگ شکن مستقر شده در زیلایی را به خاطر بدهی قطع کردند، گفت: حتی مجموعه شرکت توزیع برق یک فرصت یک ماهه ندادند.

کارخانه آسفالت و سنگ شکن زیلایی 63 میلیون تومان بدهی دارد

مدیر شرکت برق شهرستان بویراحمد با تایید قطع برق دو کارخانه سنگ شکن و آسفالت زیلایی، افزود: هر دوی این کارخانه‌ها 63 میلیون تومان از شرکت توزیع نیروی برق بدهی دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: یک فرصت 10، 20 و یک ماهه به سرمایه‌گذار برای پرداخت بدهی دادیم ولی از پرداخت بدهی امتناع کرد و ما نیز تصمیم به قطع برق این کارخانه‌ها گرفتیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار کارخانه آسفالت و سنگ شکن زیلایی حتی حاضر به تعامل نشد زیرا در این صورت می‌توانستیم این میزان بدهی را تقسیط کنیم.

جاده زیلایی اعتبار ندارد

معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هنوز تعطیلی پروژه راهسازی زیلایی به این اداره اعلام نشده است، اظهار داشت: این پروژه پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و تا تکمیل پروژه و پایان عملیات اجرایی زمان زیادی باقی نیست.

شیرمحمد راستا گفت: در سال گذشته اعتبارات خوبی را به پروژه احداث جاده زیلایی حدفاصل دوراهی زیرنا تا موشمی‌ها-بردپهن تا پل سر قله گرگر اختصاص دادیم ولی رد سال 94 هنوز اعتبارات ابلاغ نشده و در صورت تخصیص به این پروژه اعتبار لازم در حد توان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon