مدیریت حج به کمیته مشترک دُوَل اسلامی واگذار شود

مدیریت حج به کمیته مشترک دُوَل اسلامی واگذار شود

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به فاجعه خونین منا و بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک حج گفت: کمیته مشترک دُوَل اسلامی مدیریت حج را بر عهده بگیرد.

حسین زینلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم در واکنش به فاجعه خونین منا اظهار داشت: حادثه منا و سقوط جرثقیل در مکه شاید برای عده‌ای از مسلمانان جهان یک مسئله اتفاقی و پیش بینی نشده باشد اما برای آنان که در طول سالیان اخیر از برنامه‌ریزی‌های عربستان و آل سعود اطلاع دارند، این فاجعه اتفاقی نیست.

وی افزود: مسئولان عربستان حاضرند برای رسیدن به قدرت و اهداف خبیث خود جان انسا‌ن‌های بسیاری را بگیرند و اهمیتی برای جان مسلمانان قائل نیستند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جنایت‌ها و حمایت‌های آل‌سعود از تکفیری‌ها در سوریه و عراق از جمله این برنامه‌ریزی‌هاست، کشتار مردم مظلوم یمن نمود دیگری از این برنامه‌ریزی‌های قدرت‌طلبانه است.

زینلیان با بیان اینکه آل‌سعود به کوکان مظلوم یمن هم رحم‌ نمی‌کند، گفت: رژیمی با این تفکر قطعا برای جان مسلمانان نیز اهمیتی قائل نیست، مصیب وارده قلب بسیاری از مسلمانان را جریحه دار کرد و جا دارد مسلمانان جهان با مشت‌های گره کرده و حضور پرشور از دولت‌های خود و از سردمداران حج در کشور خود بخواهند، مدیریت حج را به گونه دیگری رقم زنند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: همانطور که در زمان عثمانی مدیریت حج در برهه‌ای از زمان به دست مجموعه ثالثی قرار گرفت و در ایام ذی الحجه مدیریت آن  به دست کمیته‌ای متشکل از دول اسلامی و مجموعه توانمندی که درگیر جناح بندی‌های داخلی عربستان و کشورهای اسلامی نبودند، سپرده شد در شرایط فعلی نیز چنین تدبیری باید صورت گیرد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان این فاجعه غم انگیز را به خانواده‌های ایرانی و مسلمان سایر کشورهای جهان تسلیت گفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon