سرنوشت نامعلوم حجاج افغانستانی در گزارش‌های ضد و نقیض مقامات کابل

سرنوشت نامعلوم حجاج افغانستانی در گزارش‌های ضد و نقیض مقامات کابل

رئیس‌‎جمهور افغانستان در حالی از سلامت کامل حجاج این کشور پس از حادثه رمی جمرات می‌گوید که وزیر حج و اوقاف این کشور از سرنوشت نامعلوم ۸ نفر از زائران افغانستانی بیت‌الله الحرام خبر می‌دهد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حادثه دلخراش رمی جمرات که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام شد واکنش‌های زیادی را از سوی مقامات و رسانه‌های کشورهای مختلف به همراه داشت.

«محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان در این باره اعلام کرد: براساس گزارش‌هایی که از حادثه رمی جمرات به بنده رسیده، هیچ حاجی افغانستانی در میان کشته شدگان وجود ندارد.

غنی اذعان داشت این گزارش از سوی وزیر حج و اوقاف افغانستان به وی رسیده و در حال حاضر حجاج این کشور توسط قطار به منا رفته‌اند و در سلامتی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: تمام زائران بیت‌الله الحرام افغانستانی بر اساس جدول زمانبدنی شده سفر حج به افغانستان باز خواهند گشت.

اشرف‌غنی در حالی از سلامت کامل زائران افغانستانی سفر حج به نقل از وزیر حج و اوقاف می‌گوید که این وزارت‌خانه از ناپدید شدن 8 زائر این کشور در منا خبر می‌دهد.

«فیض محمد عثمانی» وزیر حج و اوقاف افغانستان در این باره اذعان داشت: 5 تا 8 زائر افغانستان در مراسم حج در منا ناپدید شده‌اند و تا هنوز تلاش‌ها برای یافتن آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی تأکید کرده است که این تعداد از حجاج افغان پس از حادثه رمی جمرات که منجر به کشته شدن بیش از 700 زائر شد، ناپدید شده‌اند.

وزیر حج اوقاف افغانستان افزود: کمیته‌ای در عربستان تشکیل شده تا در جست‌وجوی حجاج افغانستانی که ناپدید شده‌اند باشند و اطلاعاتی در مورد آن‌ها کسب کنند.

با وجودی که گزارش‌ها از سوی مقامات دولت کابل از یک منبع منتشر می‌شود اما باز هم گفته‌ها پیرامون وضعیت حجاج افغان در عربستان توسط رئیس‌جمهور و وزیر حج و اوقاف این کشور ضد‌ونقیض می‌باشد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان