دادستان‌ها به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مرخصی ندهند

دادستان‌ها به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مرخصی ندهند

دادستان کل کشور گفت: دادستان‌های سراسر کشور باید دقت کنند که سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار، در زندان‌ها نتوانند از مرخصی استفاده کنند زیرا آزاد شدن و میدان دادن به اینها، امنیت مردم را مختل می‌کند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، پس از جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص که امروز (شنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره موضوعات مورد بحث این جلسه اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که نظارت‌ها و کنترل‌های نیروی انتظامی نسبت به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار افزایش یابد و بنای ما در بخش‌های انتظامی و قضایی، تشدید برخورد با سارقین بویژه سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است.

دادستان کل کشور گفت: در بحث نگهداری سارقان در زندان نیز، بر خلاف سایر زندانیان که عفو و مرخصی شامل حالشان می‌شود، دادستان‌ها سراسر کشور باید دقت کنند که این دسته از افراد نتوانند از مرخصی استفاده کنند زیرا آزاد شدن و میدان دادن به اینها، امنیت مردم را مختل می‌کند.

به گفته رئیسی تاکید بر استفاده از بسیج مردمی و همکاری نیروی انتظامی با قوه‌قضائیه نسبت به جمع‌آوری به ادله جرم و کمک به قضات برای تصمیم گیری از دیگر موارد مورد بحص در این جلسه بود.

دادستان کل کشور به مسئله ضابطین در قانون جدید آئین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: با توجه به آئین‌نامه دادرسی کیفری حتماً از این پس باید تمام نیروهایی که با دستگاه قضایی کار می‌کنند و عنوان ضابطی دارند دارای کارت ضابطیت باشند. روند صدور کارت ضابطیت عملاً از امروز در سراسر کشور آغاز شده تا تمام نیروهایی که با دادگستری‌ها و دادسراها کار می‌کند اعم از ضابط عام و خاص دارای مشخصات و کارت شناسایی باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon