بیانیه آلمان، هند، ژاپن و برزیل درباره لزوم تغییر ساختار شورای امنیت

بیانیه آلمان، هند، ژاپن و برزیل درباره لزوم تغییر ساختار شورای امنیت

سران هند، برزیل، آلمان و ژاپن از ناکامی سازمان ملل متحد در انجام اصلاحات در شورای امنیت این سازمان ابراز نگرانی کردند و بار دیگر خواستار اصلاح آن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران هند، برزیل، آلمان و ژاپن از ناکامی سازمان ملل متحد در انجام اصلاحات در شورای امنیت این سازمان ابراز نگرانی کردند و بار دیگر خواستار آن شدند که کشورهای متبوعشان از کرسی دائم در شورای امنیت برخوردار شوند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز شنبه با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند شورای امنیت برای آن که بتواند به حل و فصل بحران ها و مناقشات رو به رشد در جهان مبادرت ورزد باید از مشروعیت و کارآمدی بیشتری برخوردار و نمایندگی طیف گسترده ای از ملت ها را عهده دار باشد.

رهبران این چهار کشور برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 1979 تا کنون موضوع افزایش تعداد اعضای شورای امنیت را مورد بررسی قرار داده است.

نظام کنونی در شورای امنیت سازمان ملل متحد ساختاری است که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. این ساختار در شرایط کنونی بازتاب و انعکاس تحولات صورت گرفته در جهان در قرن بیست و یکم نیست.

تا کنون تمام پیشنهادهای مطروحه در خصوص اصلاح ساختار شورای امنیت رد شده است. این امر تا حدود زیادی از رقابت میان کشورها و مناطق مختلف ناشی می شود.

رهبران چهار کشور هند، برزیل، آلمان و ژاپن اعلام کردند همچنان و در خلال نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تمام اعضای این سازمان رایزنی خواهند کرد تا اصلاحات «سریع و جدی» در شورای امنیت «تسریع» شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت