سالانه ۶ هزار و ۳۰۰ کد معاملاتی در بورس خراسان‌رضوی صادر می‌شود‌

سالانه 6 هزار و 300 کد معاملاتی در بورس خراسان‌رضوی صادر می‌شود‌

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سالانه به طور متوسط ۶ هزار و ۳۰۰ کد معاملاتی در بورس خراسان رضوی صادر می‌شود.

حسین خدادوست در گفت‌وگو با خبرنگار تینسم در مشهد مقدس، اظهار داشت: نخستین بورس منطقه‌ای کشور در مشهد در سال 1381 افتتاح شد که با تعداد 9 ایستگاه معاملاتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در سال 1393 تعداد ایستگاه‌های معاملاتی فعال در استان به 85 ایستگاه افزایش یافته اما با غیر‌فعال شدن 4 ایستگاه در طول سال 93 هم اکنون 81 ایستگاه فعال در این استان وجود دارد.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر علاوه بر مشهد، در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، جوین و بجنورد در خراسان شمالی در مجموع 13 ایستگاه معاملاتی از طریق خط ارتباطی بورس مشهد با تهران معاملات خود را به انجام می‌رسانند.

خدادوست با بیان اینکه از افتتاح نخستین بورس منطقه‌ای خراسان رضوی تا پایان سال 93 در مجموع تعداد معاملات انجام شده 42 هزار و 690 میلیون سهم بوده است، خاطرنشان کرد: در این معاملات حق تقدم به ارزش 149 هزار و 580 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته که به طور متوسط 11 هزار و 506  میلیارد ریال ارزش سالیانه معاملات این بورس منطقه‌ای بوده است.

وی در ارتباط با دیگر شاخص‌های عملکردی بورس منطقه‌ای خراسان رضوی، بیان کرد: از افتتاح این بورس تا پایان سال 93 تعداد 81 هزار و 930 کد معاملاتی صادر شده که به طور متوسط  6 هزار و 302  کد در سال صادر بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان رضوی آموزش را یکی از موضوعات بسیار مهم در رونق گرفتن بازار بورس و سرمایه دانست و تصریح کرد: در این راستا تعداد23 هزار و 468 نفر در هزار و 809‌ساعت تا کنون در بورس مشهد آموزش دیده‌اند که متوسط سالیانه هزار و 805 نفر و 139ساعت است.

خدادوست افزود: در پایان سال 93 تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس 14 شرکت به ارزش بازاری 44 هزار میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon