جزئیات عرضه اولیه پگاه فارس در فرابورس

جزئیات عرضه اولیه پگاه فارس در فرابورس

بالغ بر ۱۰ درصد سهام شرکت پگاه فارس در روز سه شنبه، ۷ مهر برای اولین بار با نماد «غفارس» در فرابورس عرضه خواهد کرد.

سید وحید وحیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این خبر گفت: شرکت صنایع شیر ایران پیش از این سهام پگاه خراسان، اصفهان و آذربایجان غربی را نیز در بازار سرمایه عرضه کرده بود و سهام این شرکت ها در حال حاضر در بورس معامله می شوند.
سرپرست مالی و سرمایه گذاری صنایع شیر ایران(پگاه) با اعلام این که قصد داریم تا پایان سال 4 شرکت دیگر پگاه را در بورس عرضه کنیم افزود: هلدینگ پگاه، 30 شرکت در استان های مختلف دارد و هدف ما این است که در نهایت تمام این شرکتها و هلدینگ صنایع شیر ایران را وارد بازار سرمایه کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز پذیرش شرکتهای پگاه آذربایجان شرقی و گلستان در بازار سرمایه صورت گرفته است و مراحل درج خود را طی می کنند و امور مربوط به شرکت پگاه گلپایگان نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
وحیدی درباره شرکت پگاه فارس هم گفت: این شرکت با 20 میلیارد تومان سرمایه به لحاظ سودآوری رتبه نخست بین این 30 شرکت را در اختیار دارد و از لحاظ حجم سرمایه نیز جزو 5 شرکت برتر است.
وی ادامه داد: پگاه فارس همچنین در زمینه صادرات فعالیت دارد و محصولات خود را به کشورهای همسایه و همچنین به مالزی شیرخشک صادر می کند.
سرپرست مالی و سرمایه گذاری صنایع شیر ایران در پایان با اشاره به اینکه سهام پگاه معمولا دچار افت های شدید نمی شود تصریح کرد: در مجموع چون محصولات شرکت های صنایع غذایی مصرف عمومی دارد با شیب ملایمی روند صعودی را طی می کند و کمتر شاهد افت سهام این شرکت ها هستیم.
این گزارش می افزاید: بالغ بر 10 درصد سهام شرکت پگاه فارس در روز سه شنبه، 7 مهر برای اولین بار با نماد «غفارس» در فرابورس عرضه خواهد کرد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه