به‌کارگیری موشک‌های «تموز» اسرائیلی در افغانستان توسط نظامیان انگلیسی

به‌کارگیری موشک‌های «تموز» اسرائیلی در افغانستان توسط نظامیان انگلیسی

نیروهای نظامی انگلیس برای مقابله با مواد منفجره و خمپاره‌های طالبان مجبور شدند تا موشک‌های «تموز» اسرائیلی را خریداری و از آنها در افغانستان استفاده کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اسرائیل در سال 2007 میلادی، موشک‌های «تموز» خود را در اختیار نیروهای انگلیسی قرار داد تا این کشور را در جنگ علیه القاعده و طالبان در افغانستان کمک کند.

انگلیس هم به‌دنبال جلب رضایت رژیم صهیونیستی دستور داد تا تعداد بیشتری از سیستم‌های دفاعی و پیشرفته موسوم به «رافائل» را از اسرائیل خریداری کند.

تموز از خانواده موشک‌های «اسپایک» رافائل می‌باشد و زمانی مورد استفاده قرار گرفت که نیروهای انگلیسی دریافتند هیچ راهی جز مورد هدف قرار دادن دشمن متحرک، کوچک و هجومی توسط این موشک‌ها ندارند.

بر اساس گزارش مجله هفتگی «جنز دفنس»، نیروهای نظامی انگلیس موشک‌های تموز را برای مقابله با مواد منفجره و خمپاره‌های طالبان خریداری کردند.

طالبان با استفاده از مواد منفجره و خمپاره در ولایت هلمند افغانستان نیروهای نظامی انگلیس را با چالش جدی مواجه کرده بودند.

نیروهای نظامی انگلیس به‌رهبری آمریکا در سال 2001 میلادی به افغانستان هجوم بردند.

«جان سر پیتر وال» رئیس سابق ارتش انگلیس اعتراف کرده بود که لندن در محاسبات خود برای اعزام نیرو به جنگ افغانستان برای دستیابی به اهداف خود در این کشور اشتباه کرد و این امر منجر به یکی از بزرگترین شکست‌های این کشور شد.

وی گفت: رهبران نظامی انگلیس در محاسبات جنگ در افغانستان شکست خوردند.

«بریگ اد بوتلر»، فرمانده نظامیان انگلیس در ولایت هلمند در سال 2006 میلادی نیز گفت: علاوه براینکه نیروهای این کشور از آمادگی کافی برخوردار نیستند، با کمبود منابع نیز مواجه هستند.

بر اساس گزارشات، انگلیس پس از آمریکا با 453 کشته بیشترین تلفات را در افغانستان متحمل شده است.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان