انتشار"فاجعه جهل مقدس" در ماه رمضان

انتشار"فاجعه جهل مقدس" در ماه رمضان

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محقق داماد گفت: «فاجعه جهل مقدس» آخرین اثری است که تا ماه رمضان به همت انتشارات روزنامه اطلاعات به چاپ خواهد رسید. این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها در باب عاشورا است که به عواقب جهل در معارف دینی پرداخته است.

آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از انتشار کتاب «فاجعه جهل مقدس» خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها به مناسبت عاشورا است که البته قبلا به‌طور مناسبتی توسط روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده که هم اکنون با عنوان مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها توسط انتشارت روزنامه اطلاعات در حال چاپ و انتشار است.

وی ادامه داد: البته چند تا از سخنرانی‌ها هم غیر از مناسبت عاشورا برگزار شده ولی به خاطر ارتباط و سنخیت معنایی با بحث در این مجموعه در کنار دیگر سخنرانی‌ها گرد آمده است.

این نویسنده در ادامه با اشاره به جلد اول و دوم کتاب روشنگری خاطر نشان کرد: « فاجعه جهل مقدس» ادامه مجموعه روشنگری است و که جلد اول و دم آن چاپ شده و «فاجعه جهل مقدس» طی همان مجموعه منتشر خواهد شد.

وی در خصوص نام گذاری این کتاب گفت: عنوان «فاجعه جهل مقدس» یکی از عناوین سخنرانی‌های موجود در این کتاب است که به وقایع عاشورای امام حسین(ع) و خصوصیات افرادی که عیله امام شورش کرده بودند اشاره دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره محتوای کتاب تصریح کرد: همانطور که از عنوان کتاب برداشت می‌شود کتاب به خسارتی که از جانب جهل به دین وارد شده تاکید داشته و اینکه جهل دینی و کج اندیشی از معارف اسلامی چه فجایعی می‌تواند به بار آورد که بزرگ ترین آن در تاریخ و ماجرای عاشورای مشهود است و به وضوح دیده می‌شود.

آیت‌الله محقق داماد درباره زمان انتشار کتاب «فاجعه جهل مقدس» یاد‌آور شد: امیدوارم که انشاالله این کتاب تا آخر ماه رمضان به دست علاقه‌مندان برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران