پوشش رسانه‌ای بازگویی حادثه منا از زبان حجاج در پاکستان ممنوع شد

پوشش رسانه‌ای بازگویی حادثه منا از زبان حجاج در پاکستان ممنوع شد

دولت پاکستان هرگونه پوشش رسانه‌ای بازگشت حجاج این کشور و گفت‌وگو با آنها در مورد حادثه تلخ منا را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون مدعی است در حالی که بازگشت حجاج از عربستان به این کشور آغاز شده، تیم رسانه‌ای این روزنامه خواستار پوشش گزارشی از حجاج این کشور بود که متوجه شد سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (CAA) پوشش رسانه‌ای برای ارائه اطلاعات دقیق از حادثه منا را تحریم کرده است.

این روزنامه پاکستانی می‌نویسد: تحریم پوشش رسانه‌ای از حجاج این کشور چه توجیهی دارد و دولت اسلام‌آباد از چه‌چیزی هراس دارد؟ آیا دولت اسلام‌آباد اطلاعات دقیق در مورد حادثه منا را از مردم پاکستان پنهان می‌کند؟ آیا دولت اسلام‌آباد خواستار عدم رسیدگی مردم به این کشور به واقعیت حادثه منا است؟

به‌گفته این روزنامه، همه مقامات وزارت امور مذهبی پاکستان در حال حاضر تلفن همراه خودشان را خاموش کرده‌اند.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان در حالی پوشش رسانه‌ای از عملیات حج را تحریم کرده است که زمان بازگشت حجاج از عربستان به این کشور فرا رسیده است.

اکسپرس نیوز مدعی است که سازمان هواپیمایی کشوری پوشش رسانه‌ای را تحریم کرده تا زمان بازگشت، از حجاج پاکستانی اطلاعات دقیق در مورد حادثه منا دریافت نشود.

«شجاعت عظیم» یکی از مقامات سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان دستور داده که هیچ‌یک از رسانه‌های این کشور مجوزی برای پوشش خبری از هیچ‌یک از پروازهای حجاج در زمان بازگشت را ندارد.

این در حالی است که اختلاف بر سر آمار دقیق حجاج پاکستانی جان‌باخته در منا از روز گذشته به وجود آمده است.

در حالی که مقامات وزارت امور مذهبی پاکستان جان باختن تنها 36 تبعه این کشور در حادثه منا را تأیید کرده، «دی‌نیشن»، روزنامه پاکستانی از کشته شدن 236 حاجی پاکستانی در این حادثه خبر داده است.

دی‌نیشن می‌نویسد: آمار جان‌باختگان حجاج پاکستانی در حادثه منا بر اساس اطلاعات مقامات امور خارجی و رسانه‌های بین‌المللی 236 نفر است.

«امت نیوز» روزنامه دیگر پاکستانی نیز در این خصوص اعلام کرد که «گاردین» روزنامه انگلیسی ادعای جان‌باختن 236 نفر از حجاج پاکستانی در فاجعه منا را پوشش داده در حالی که وزارت امور خارجه این کشور ادعای روزنامه انگلیسی را رد کرده است.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت