ایران خرید ۲۱ میلیارد دلاری هواپیما از روسیه را تکذیب کرد

ایران خرید 21 میلیارد دلاری هواپیما از روسیه را تکذیب کرد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گزارش ها در مورد اینکه تهران قراردادهایی برای خرید هواپیماهای مسافربری سوپرجت از روسیه منعقد کرده است را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، یک مقام ایرانی گزارش ها در مورد اینکه تهران قراردادهایی برای خرید هواپیماهای مسافربری سوپرجت از روسیه منعقد کرده است را تکذیب کرد.
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خبر منتشر شده از سوی یک خبرگزاری روسی در مورد امضای قراردادی به ارزش 21 میلیارد دلار جهت خرید تجهیزات ماهواره ای و هواپیما از روسیه را تکذیب کرد.
عابدزاده افزود: «هرگونه قراردادی برای خرید هواپیما باید بین ایرلاین به عنوان اوپراتور و شرکت سازنده منعقد شود و تنها شرکت های هوایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما هستند.»
سورنا ستاری، معاون علمی و فن اوری رئیس جمهوری ایران در جریان سفر خود به روسیه برای شرکت در نمایشگاه هوایی ماکس-2015، هواپیمای سوپر جت 100 نفره ساخت روسیه را «فوق العاده» توصیف کرده بود.
روز شنبه، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که قراردادهایی برای خرید تجهیزات ماهواره ای و هواپیمای سوپرجت در جریان نمایشگاه هوایی ماکس-2015 توسط ایران به امضا رسیده است.
عابدزاده در ادامه گفت: «تمام هواپیماهای دنیا به گونه ای طراحی و تولید شده اند که بتوانند به کار گرفته شوند. اما به دلیل محدودیت های فرودگاهی لزوما نمی توان از همه آنها در همه کشورها استفاده کرد.»
وی گفت، خرید هواپیماهای 100 نفره، در برنامه سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد و مذاکراتی در این زمینه با کشورهای برزیل، فرانسه و کانادا انجام شده است، اما وی اشاره ای به روسیه نکرد.
«ما با هر کشوری که پیشنهادات بهتری برای فروش هواپیما به ایران ارائه دهد، وارد مذاکره خواهیم شد.»
ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل و نقل روسیه اولین مقامی بود که در ماه جولای اعلام کرد، کشورش در حال مذاکره برای فروش هواپیماهای مسافربری سوپرجت به ایران است.
از آن زمان تاکنون، رسانه های روسی روی این پیشنهاد مانور داده اند و اعلام کرده اند که تحویل احتمالی این هواپیماها به ایران در سال 2016 شروع می شود، اما مقامات ایرانی ظاهرا این ادعاها را تکذیب می کنند.
ایران برای بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود که از سال های تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا آسیب دیده، در طی یک دهه آینده به بیش از 400 فروند هواپیمای مسافربری به ارزش دست کم 20 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.
عباس آخوندی، وزیر حمل و نقل ایران گفته که ایران در حال مذاکره با ایرباس است.
آخوندی ماه گذشته گفت: «ایرباس، به عنوان یکی از شرکت های هوایی اروپایی، حدود 50 درصد ناوگان حمل و نقل هوایی ایران را به خود اختصاص داده است و در این زمینه ما در حال مذاکره مستقیم با این شرکت برای بازسازی ناوگانمان هستیم.»
انتهای پیام/ 139

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه