برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی چند ملیتی هند با حضور آمریکا، روسیه و چین

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی چند ملیتی هند با حضور آمریکا، روسیه و چین

ارتش هند یکی از بزرگترین تمرینات نظامی چندملیتی خود را در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی در شهر «پونا» این کشور با حضور کشورهایی همچون امریکا، روسیه و چین برگزار می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارتش هند سال آینده بزرگترین تمرین نظامی چند ملیتی خود را در شهر «پونا» برگزار می‌کند که در آن تمام 10 کشور عضو «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن)» و 8 شریک مذاکره‌کننده آن شامل چین، ژاپن، روسیه و آمریکا شرکت خواهند کرد.

بر اساس گزارشات برخی منابع نظامی، کشورهای عضو این اتحادیه از سال 2014 تا 2017 میلادی طرحی را گسترش داده‌اند تا همکاری در زمینه اقدامات انسان‌دوستانه پاکسازی مناطقی که در آن مواد منفجره جنگی باقیمانده‌اند و نیز عملیات صلح‌بانی سازمان ملل در منطقه را ایجاد کنند.

بر اساس گفته یک منبع آگاه، برای اولین بار در تاریخ، ارتش هند یکی از بزرگترین تمرینات نظامی چندملیتی خود را در ماه مارس 2016 میلادی در شهر «پونا» این کشور انجام خواهد داد.

این منبع افزود: در این تمرین نظامی 18 کشور به مدت یک هفته شرکت خواهند نمود.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که برگزاری این تمرین نظامی چند ملیتی موجب می‌شود تا همکاری‌های عملی میان این کشورها تقویت شود و فرصتی را برای به اشتراک‌گذاری و یادگیری تمرینات خوب بوجود می‌آورد.

نشست طرح‌ریزی برای این تمرین نظامی در شهر پونا هند بر‌گزار می‌شود و اعضای کشورهای آسه‌آن در مورد طرح و هماهنگی با برنامه‌های این تمرین نظامی بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان