سقوط «قندوز» و تلاش آلمان برای تمدید حضور نظامی در افغانستان

سقوط «قندوز» و تلاش آلمان برای تمدید حضور نظامی در افغانستان

وضعیت امنیتی و سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان موجب شده است برخی از مقامات آلمانی از دولت این کشور بخواهند تا حضور نیروهای خود در افغانستان را تمدید کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از سیاستمداران حزب حاکم آلمان، با تو جه به وضعیت امنیتی افغانستان خواهان تمدید حضور نظامیان این کشور در افغانستان شدند.

«حزب سوسیال‌دموکرات» آلمان، با اشاره به سقوط مرکز ولایت قندز به دست طالبان مسلح، ‌ از دولت خواست تا حضور نظامیان این کشور در افغانستان را تمدید نماید.

«راینر آرنولد» سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات در این باره گفت:  نزدیک به  700 نظامی آلمانی در شمال افغانستان حضور دارند و باید تا سال 2016  میلادی این محل  ترک نکنند.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت: درست نیست که این کشور را کاملا  رها کنیم.

پیش از این نیز «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان  در مورد خروج نظامیان  کشورش از افغانستان هشدار داده بود.

وزیر دفاع آلمان گفت:  وضعیت امنیتی افغانستان ایجاب نمی‌کند تا این کشور تمام نظامیان خود را خارج نماید.

این در حالی است که نظامیان آلمانی دو سال پیش شهر قندز را ترک کردند و در شهر مزار شریف مستقر شدند که در حال حاضر در چارچوب حمایت «ماموریت قاطع» ناتو مشغول آمورش نیروهای امنیتی افغانستان در شمال این کشور می‌باشند.

گروه طالبان افغانستان روز گذشته و با یورش از چهار جهت مرکز شهر قندوز در شمال افغانستان را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.

ظهر روز گذشته و با تصرف ساختمان‌های دولتی از جمله دفتر والی قندوز و فرماندهی امنیت این شهر و همچنین تسلط این گروه بر زندان مرکزی قندوز، سقوط کامل این شهر به دست طالبان رقم خورد.

منابع خبری حاضر در ولایت قندوز گزارش می‌دهند که گروه طالبان افغانستان پرچم‌های سفید رنگ خود را بر فراز ساختمان‌های این شهر و همچنین بر روی خوروهای زرهی که از نیروهای امنیتی افغانستان به غنیمت گرفته‌اند افراشته‌اند.

از صبح امروز نیز افراد گروه طالبان با گشت‌وگذار در شهر قندوز و با استفاده از بلندگو خودروهای زرهی شعارهایی در حمایت از ملا اختر منصور رهبر این گروه و همچنین علیه دولت مرکزی کابل سر می‌دهند.

برخی رسانه‌ها از حضور نیروهای امنیتی افغان در شهر قندوز و آغاز نبرد سنگین میان دو طرف خبر می‌دهند با این حال رسانه‌های افغانستان می‌گویند که تاکنون هیچ نیروی امنیتی افغان وارد این شهر نشده و قندوز همچنان در اشغال طالبان است.

در همین حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان از آغاز عملیات بزرگ جهت پاکسازی کامل این شهر خبر داده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت