سفیر ایران به سخنان اوباما گوش داد؛ سفیر آمریکا در سخنرانی روحانی نبود + تصاویر

سفیر ایران به سخنان اوباما گوش داد؛ سفیر آمریکا در سخنرانی روحانی نبود + تصاویر

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا حاضر بود اما سامانتا پاور در سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان حضور نداشته و تنها سه کارمند جزء وزارت خارجه این کشور در صندلی‌های هیأت آمریکایی نشسته بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (دوشنبه) هفتادمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در این نشست به‌روال همیشگی مقامات کشورها نیز به سخنرانی پرداختند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، که برای سومین بار به نیویورک سفر کرده بود به‌نمایندگی از کشورمان در این مجمع به سخنرانی پرداخت.

در طرف دیگر نیز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌مانند سال‌های پیش به‌نمایندگی از کشورش سخن گفت.

از حواشی این سخنرانی‌ها چگونگی برخورد نماینده‌های دو کشور به سخنرانی ر‌ؤسای جمهور بود؛ در حالی که تیم ایرانی به‌سرپرستی غلامعلی خوشرو در سخنرانی اوباما حضور داشته و به سخنان او گوش فرا دادند، صندلی‌های نمایندگان آمریکایی در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور ایران تقریباً خالی بوده و خبری از سامانتا پاور، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل، نبود.

پاور به‌خلاف نماینده ما در زمان سخنرانی روحانی حاضر نبوده و تنها سه نفر از کارمندان جزء نمایندگی آمریکا که آنها نیز ظاهراً مشغول یادداشت‌برداری بودند بر صندلی‌های آمریکایی‌ها نشسته بودند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان