انتشار اخبار ضدونقیض از پیشروی طالبان به سوی فرودگاه قندوز و ولایت «تخار» افغانستان

انتشار اخبار ضدونقیض از پیشروی طالبان به سوی فرودگاه قندوز و ولایت «تخار» افغانستان

منابع خبری در افغانستان از حضور افراد گروه طالبان در فرودگاه شهر قندوز و آغاز درگیری شدید میان آن‌ها و نیروهای امنیتی افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از تصرف شهر قندوز به دست گروه طالبان در ساعات اولیه روز گذشته واعزام نیروهای کمکی امنیتی افغانستان به این شهر در شمال این کشور اخبار متعددی در خصوص تحولات شمال افغانستان منتشر می‌شود.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از ان است که افراد گروه طالبان همچنان آزادانه در خیابان‌های اصلی شهر قندوز مشغول گشت‌زنی هستند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی رسمی گروه طالبان ساعاتی پیش از پیشروی افراد این گروه به سمت فرودگاه شهر قندوز خبر داده بود که منابع خبری افغان نیز دقایقی پیش از آغاز نیبرد شدید میان افراد طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در فرودگاه قندوز خبر دادند.

وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار تصاویری از حضور نیروهای نظامی تازه‌نفس در شهر قندوز و آغاز عملیات گسترده برای آزادسازی این شهر خبر داده است.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از ان است که بزرگان جهادی افغانستان در ولایت تخار در همسایگی قندوز گرد هم جمع آمده و تلاش‌ها برای مبارزه مشترک با طالبان را آغاز کرده‌اند.

خبرنگارن حاضر در شمال افغانستان نیز خبر می‌دهند که از نیمه‌شب گذشته تعداد زیادی از افراد گروه طالبان به برخی شهرستان‌های ولایت تخار حمله کرده و دست‌کم دو شهرستان هم‌اکنون دراختیار افراد این گروه است.

با وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در شمال افغانستان ناتو نیز تأیید کرد که نیروهای آمریکایی حملات هوایی خود علیه مواضع طالبان در شهر قندوز را آغاز کرده‌اند.

مقامات امنتی کابل نگران اوضاع امنیتی دو ولایت شمالی بغلان و تخار در همسایگی ولایت قندوز هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت