هشدار جدی سفارت آمریکا در مورد حمله به شهروندان آمریکایی در کابل

هشدار جدی سفارت آمریکا در مورد حمله به شهروندان آمریکایی در کابل

سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای در مورد احتمال حمله به شهروندان این کشور در افغانستان هشدار داد و خواستار در نظر گرفتن خروج از کابل شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت آمریکا در کابل امروز با صدور بیانیه‌ای از برنامه‌ریزی برای حمله علیه شهروندان آمریکایی در کابل خبر داد.

در بیانیه آمده است که احتمال می‌رود حمله به منظور هدف قرار دادن بیمارستان یا کلینیک «کیور آی» (Cure Eye) در شرق کابل برنامه‌ریزی شده باشد.

گفته می‌شود در این بیمارستان اتباع خارجی مستقر در افغانستان مشغول به فعالیت هستند.

در این بیانیه جزئیاتی در مورد زمان، اشخاص مورد هدف و نحوه حمله نیامده است.

سفارت آمریکا در افغانستان ضمن بی‌ثبات خواندن اوضاع امنیتی کابل به شهروندان آمریکایی در این شهر هشدار داد که خروج از این کشور را در نظر داشته باشند.

در این بیانیه همچنین از شهروندان آمریکایی که قصد ماندن در کابل را دارند نیز خواسته شده است که تمهیدات امنیتی لازم را در دستور کار خودشان قرار دهند.

چندی قبل، سفارت آمریکا در کابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اوضاع امنیتی در افغانستان وخیم است و از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم تا این کشور را ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده بود که گزارش‌هایی مبنی بر طراحی و برنامه‌ریزی حملات تروریستی شبه‌نظامیان به اماکن، وسایل نقلیه افرادی که به نحوی با آمریکا و نهادهای آمریکایی در ارتباط هستند در اختیار سفارت این کشور در کابل قرار گرفته است.

این بیانیه در حالی از سوی سفارت آمریکا در کابل صادر شده است که ناامنی‌ها در افغانستان به شدت افزایش پیدا کرده است تاجایی که روز گذشته شهر قندوز توسط طالبان افغان سقوط کرد و امروز نیز درگیری‌ها برای بازپس‌گیری این شهر ادامه دارد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان