مک‌کین: سقوط قندوز نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است

مک‌کین: سقوط قندوز نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است

سناتور آمریکایی بر این اعتقاد است که با ادامه روند خروج نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها از افغانستان این کشور دچار مسائل امنیتی گسترده‌تری می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جان مک‌کین، یکی از سناتوران آمریکایی که تا کنون بارها بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان تأکید کرده، سقوط شهر قندز به دست طالبان را مرتبط با عدم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌داند.

رییس کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید سقوط شهر قندز به دست طالبان از نتایجی‌ است که از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به جا مانده‌ است.

او یک‌بار دیگر بیان داشته که بی‌توجهی به ادامۀ چنین رویدادهایی تکرار سناریوی عراق در افغانستان است.

مک‌کین گفته‌ است که رئیس‌جمهور آمریکا نباید برنامۀ خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را تا پایان سال 2016 به سرانجام برساند.

به گفتۀ این سناتور آمریکایی در صورت بی‌توجهی، افغانستان مانند عراق به دست تروریست‌ها خواهد افتاد.

مک‌کین از جمله سیاست‌مداران آمریکایی است که راهبرد بارک اوباما را در خروج نیروهایش از افغانستان ناکام می‌داند و تا به حال بارها بر ادامه حضور این نیروها در افغانستان تأکید کرده‌ است.

این سخنان وی در حالی مطرح شده است که شهر قندوزدر شمال افغانستان روز گذشته به تصرف کامل افراد گروه طالبان درآمد و تاکنون نیز در تصرف این گروه است.

نیروهای آمریکایی از ساعات ابتدایی صبح امروز عملیات هوایی خود علیه مواضع طالبان در این شهر را آغاز کرده‌اند.

در ابتدای هفته جاری جان کمپبل فرمانده نیروهای نظامی خارجی در افغانستان نیز پیشنهاد کرده بود که پس از پایان سال 2016 میلادی حدود 16 هزار سرباز خارجی باید در افغانستان باقی بمانند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان