۴۳.۳ درصد حمل و نقل دریایی کشور از بنادر استان بوشهر انجام می‌شود

43.3 درصد حمل و نقل دریایی کشور از بنادر استان بوشهر انجام می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال ۵۲ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که ۴۳.۳ درصد حمل و نقل دریایی کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد راستاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر جایگاه مهمی در کشور دارد اظهار داشت: این استان دارای طولانی‎ترین مرز دریایی با خلیج فارس است و این در حالی است که دریانوردان و میزان تخلیه و بارگیری حمل و نقل دریایی استان بوشهر دربین استان‎‏های کشور بیشترین است.

وی با اشاره به اینکه 52 هزار و 136 فقره گواهینامه دریانوردی در استان بوشهر صادر شده گفت: استان بوشهر دربین استان‎های ساحلی کشور بیشترین دریانورد دارد و این درحالی است که بیشترین شناورهای تجاری و صیادی کشور متعلق به این استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه 3 هزار و 68 موتور لنج تجاری دراستان بوشهر ثبت شده افزود: تاکنون 2 هزار و 248 موتور لنج صیادی، 453 شناور باری فلزی، 14 فروند یدک کش و120 فروند کشتی صیادی در استان بوشهر ثبت شده است.

راستاد با بیان اینکه در استان بوشهر 15 کارگاه ساخت شناور سنتی فعال است افزود: کارگاه‎های یاد شده علاوه بر ساخت شناورهای سنتی درساخت شناورهای فلزی اقدام می‏کنند.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر بیشترین سهم حمل و نقل دریایی کشور به خود اختصاص داده است بیان کرد: در نیمه نخست امسال 52 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که 43.3 درصد سهم حمل و نقل دریایی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالا در کشور جایگاه نخست دارد افزود: در حمل ونقل محموله‎‏های نفتی استان بوشهر درنیمه نخست امسال 45 میلیون تن محموله جابجا کرده که 63.8 درصد کل محموله‎های نفتی دریایی در کشور است.

راستاد با اشاره به تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان بوشهر گفت: بنادر بوشهر، عسلویه و گناوه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری دارند که در نیمه نخست امسال 256 هزار تی ای یو کانتینر دراین سه بندر تخلیه و بارگیری شده که در بین استان‎های ساحلی کشور در این حوزه رتبه دوم دارد.

وی، با اشاره به تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده 6.8 میلیون تن کالای غیر نفتی از بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که 13.8 درصد کل تخلیه و بارگیری دریایی کشور به خود اختصاص داده است که جایگاه سوم در کشور دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon