منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس تصویب می‌شود

منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس تصویب می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان اردبیل گفت: محدوده منطقه آزاد استان اردبیل در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و این منطقه در آینده‌ای نزدیک به تصویب نهایی می‌رسد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند‌ داشقاپو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در نقشه جدید منطقه آزاد تجاری اردبیل 41 هزار هکتار از منطقه پارس‌آباد، بیله سوار و شهرستان گرمی مورد تأیید قرار گرفته است و این نقشه دیروز با صدور نمایندگان استان اردبیل و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به احتمال زیاد طرح منطقه آزاد تجاری اردبیل با این محدوده مشخص شده به تصویب نهایی می‌رسد.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری یکی از خواسته‌های دیرین مردم استان اردبیل به ویژه دشت مغان بود که با حمایت مسئولان استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این آرزوی بزرگ مردم اردبیل در حال برآورده شدن است تا شاهد توسعه و رونق اقتصاد و اشتغال منطقه باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: جلسات متعددی با مجمع نمایندگان استان و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل انجام شده است و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تصویب نهایی این طرح بسیار بزرگ را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگیریم.

برومند با بیان اینکه با تصویب منطقه آزاد تجاری، تحول بسیار عظیمی در بخش اقتصاد و اشتغال استان اردبیل به وجود خواهد آمد، افزود: تصویب این منطقه استان اردبیل را از سنگینی‌های اقتصادی خارج می‌سازد و استان اردبیل به پیشرفت‌های قابل توجهی دست می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی مرز مشترکی با کشور آذربایجان دارند، این وضعیت بهترین دلیل برای تصویب طرح منطه آزاد تجاری است که امیدواریم این امر هر چه زودتر با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اردبیل عملی شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری اردبیل چندین سال است که توسط مسئولان استان اردبیل، دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود منطقه آزاد تجاری اردبیل هرچه زودتر در استان اجرا شود تا با اجرای آن شاهد رشد و شکوفایی استان اردبیل در عرصه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon