آتش دوباره به جان جنگل‌های شهرستان پلدختر افتاد

آتش دوباره به جان جنگل‌های شهرستان پلدختر افتاد

آتش دوباره جنگل‌های ارتفاعات بخش معمولان پلدختر را فراگرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، جنگل‌های ارتفاعات کوه لاهور واقع در روستای بخش معمولان ظهر امروز دوباره دچار حریق شد.

عباس محمودی بخشدار معمولان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: این آتش‌سوزی در کوه لاهور روستای بن تومان دو بخش معمولان از ساعت 11 ظهر امروز  آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تلاش نیروهای منابع طبیعی، نیروهای مردمی، شهرداری معمولان، شوراها و دهیاران برای اطفای حریق در منطقه همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکانات و نیروی انسانی  و گرمای طاقت‌فرسای تابستان اطفای حریق در کوه لاهور  را با مشکل مواجه ساخته است.

بخشدار معمولان بیان کرد: هنوز از میزان دقیق خسارت واردشده از این آتش‌سوزی به جنگل‌ها و مراتع  شهرستان پلدختر اطلاعی در دست نیست.

امیررضا محمدی نژاد رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر نیز اظهار داشت: آتش‌سوزی‌های اخیر خسارت سنگین و جبران‌ناپذیری را به اکوسیستم منطقه وارد کرد و گونه‌های گیاهی و جانوری را از بین برد.

وی افزود: آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش معمولان سبب نابودی گرازها، کبک و تیهو در این منطقه شد و گونه‌های جانوری در این منطقه از بین رفته‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon