شبکه فشار ضعیف شهرستان بروجرد به کابل خود نگهدار مجهز می‌شود

شبکه فشار ضعیف شهرستان بروجرد به کابل خود نگهدار مجهز می‌شود

رئیس اداره برق بروجرد گفت: شبکه فشار ضعیف شهرستان بروجرد تا پایان امسال به کابل خود نگهدار مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبروجرد، محمدعلی خسروی عصر امروز در کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر بروجرد، اظهار داشت: تا پایان شهریورماه سال 94 یک هزار و 50 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف شهرستان بروجرد به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه 150 کیلومتر باقیمانده از این شبکه تا پایان سال 94 تکمیل می‌شود، افزود: در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز از سوی شهرداری بروجرد، مشکل روشنایی معابر اصلی و خیابان‌های حاشیه شهر و همچنین در روستاها برطرف می‌شود.

رئیس اداره برق بروجرد کمبود نقدینگی موجود را علت اصلی طولانی شدن روند رفع مشکلات روشنایی معابر دانست و عنوان کرد: علاوه بر این مهم طلب سنگین 18 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکان خود و عدم وصول آن تاکنون محدودیت‌هایی را برای توسعه خدمات توسط این شرکت به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع طلب این شرکت از شهروندان بروجردی معادل شش برابر میزان بودجه پرداختی از سوی شرکت توانیر است، بیان کرد: تنها راه وصول این مطالبه سنگین همکاری و تعامل ادارات مرتبط است که در صورت قطع خدمات، دیگر مسئولان از این شرکت حمایت کنند.

خسروی بابیان اینکه در سال گذشته میزان مطالبات این شرکت 12 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در مدت‌زمان یک سال به میزان مطالبات این شرکت شش میلیارد تومان دیگر اضافه‌شده است.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین حدود یک هزار و 500 چراغ روشنایی تمام نقاط این شهر از روشنایی معابر برخوردار شده و  دیگر هیچ نقطه‌ای در شهر فاقد روشنایی نخواهد بود.

رئیس اداره برق بروجرد گفت: با تجهیز امکانات حفاظتی موردنیاز در حوزه برق‌رسانی می‌توان ساعات خاموشی در این شهرستان را به حداقل مدت خود رساند.

وی از اجرای طرح خطوط فشار متوسط و 20 کیلوولت به‌صورت کابل‌های هوایی دراستان لرستان خبر داد و اظهارداشت: این طرح به‌صورت نمونه هم‌اکنون در خرم‌آباد انجام‌شده که در صورت موفقیت‌آمیز بودن پس‌ازآن در شهرستان بروجرد نیز اجرایی می‌شود.

خسروی با اشاره به‌ضرورت اصلاح تجهیزات برق‌رسانی در این شهرستان، افزود: تیرهای چوبی فرسوده در مناطق قدیمی نیاز به اصلاح دارند که تلاش می‌شود در گستره شهر اقدامات اصلاح تجهیزات برق‌رسانی انجام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon