زاکانی: دست‌دادن آقای ظریف با اوباما مستحق برخورد جدی است

زاکانی: دست‌دادن آقای ظریف با اوباما مستحق برخورد جدی است

رییس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست‌دادن آقای ظریف با اوباما گفت: این اقدام غیرقابل توجیه و مستحق برخورد جدی است و مجلس در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، افزود: آنچه در نیویورک توسط آقای ظریف اتفاق افتاد از دو حال خارج نیست: یا تلاش عامدانه برای عادی‌سازی ارتباط با آمریکاست که پشت پا زدن به آرمان‌های انقلاب است یا ناتوانی در پیش‌بینی حرکت دشمن و اتخاذ اقدام مناسب در برابر آن که خلاف هوش دیپلماتیک است.

وی گفت: دست دادن آقای ظریف با اوباما مصداق بارزی از زمینه سازی عامدانه یا جاهلانه برای نفوذ سیاسی دشمن در شرایط پسابرجام و خطایی نابخشودنی است و مایه تأسف است که وزیر خارجه ما که باید نخستین سنگر در برابر نفوذ سیاسی استکبار جهانی باشد خود دست به تابوشکنی بزند و دست شیطان بزرگ را بفشارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادعای اتفاقی بودن ماجرا گفت: این ادعا اولاً در عرف بین‌الملل پذیرفتنی نیست و معمولاً چنین کارهایی با هماهنگی‌های دلالان سیاسی پشت‌پرده صورت می‌گیرد. ثانیاً "دیپلماسی اتفاقی" خود وهن همان دولتی است که با شعار تدبیر رأی مردم را کسب کرده و مدعی صداقت با مردم است؛ ثالثاً این سؤال به ذهن متبادر می‌شود: چرا همواره امور مشکل سازی نظیر این ماجرا یا گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما به‌صورت اتفاقی رخ می‌دهد؟ چرا به‌طور اتفاقی قیمت کالاها پایین نمی‌آید یا کیفیت خودروها ارتقا نمی‌یابد؟ چرا به‌طور اتفاقی نرخ بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند؟ و چندین سؤال مشابه آن.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon