فقدان مهارت موجب کم‌پولی و نااطمینانی شغلی است

فقدان مهارت موجب کم‌پولی و نااطمینانی شغلی است

با هدف انجام خدمات پشتیبانی سامانه فراخوان تصویری اطلاعات با استعلام آنلاین، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و شرکت تعاونی خدمات پشتیبانی و امور عمومی آرمان شهر مدیا منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا خانپور مدیرکل فنی و حرفه ای استان تهران با حضور در مراسم تفاهم نامه همکاری بین فنی و حرفه ای و شرکت تعاونی امور عمومی شهر مدیا با اشاره به نقش محوری آموزش در توسعه و رسیدن به موفقیت در زمینه های گوناگون، اظهار داشت: فناوری های نوین، شیوه ها و مهارت های حرفه ای را به شدت دچار تحول می کند و افق‌های نوین کسب و کار از طریق شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جدید و ارائه آموزش های متناسب با آن امکان بهره‌گیری از فرصت‌ های شغلی در زمان آینده را میسر می‌سازد.

به گفته ی وی اگر نیروی انسانی  نتواند خود را با روزآمد شدن دائمی مهارت ها تطبیق دهد، عملاً خود را از درآمد کافی و ایمنی اشتغال و تأمین رفاه که نقطه قوت اشتغال پایدار می باشد، دور می نماید.

مدیرکل استان تهران دلیل اصلی گرایش به سامانه فراخوان تصویری را افزایش و بهبود سطح امنیت اطلاعات مشتریان دانست و گفت: بررسی و برنامه ریزی برای کارسازی و تصویب استانداردهای آموزشی و سرفصل های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای سنجش مهارت کارآموزان، همکاری در تدوین استانداردهای نوین آموزشی، صدور گواهینامه مهارت و ... از تعهدات این اداره کل است.

خانپور آموزش و تربیت تکنسین پشتیبانی (سامانه فراخوان تصویری اطلاعات با استفاده از استعلام آن لاین) مستقر در بانک ها  یا سازمان ها و نهادهای دیگر را از موضوعات انعقاد این تفاهم نامه عنوان نمود و یادآور شد:  سامانه فراخوان تصویری اطلاعات، یک نوع کیوسک نوبت دهی از طریق کارت ملی، اثر انگشت و است که ضریب امنیت دسترسی اطلاعات مشتریان را افزایش می دهد.

وی همکاری در زمینه تدوین استانداردهای آموزشی ویژه خدمات پشتیبانی سامانه فراخوان تصویری اطلاعات با استفاده از استعلام آنلاین، همکاری در اجرای آموزش، همکاری در سرویس و راه اندازی دستگاه ها و ... را از تعهدات شرکت تعاونی خدمات پشتیبانی و امور عمومی آرمان شهر مدیا خواند.

*بکارگیری سیستم نوین در رصد شاغلین مهارت

لطفی نژاد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به تأثیر آموزش های فنی و حرفه ای جهت ورود جوانان علاقمند به فضای کسب و کار، افزود: با معرفی و هدایت مستمری بگیران قانون بیکاری توسط تأمین اجتماعی استان به آموزش فنی و حرفه ای جهت فراگیری مهارت های متناسب با نیاز بازار کار در مراکز ثابت دولتی و آزاد، کارجویان با حرکت به سمت فرصت های شغلی به یک کارآفرین تبدیل خواهند شد.

وی عدم رصد مهارت آموختگانی که موفق به ورود به دنیای کسب و کار شده اند را از مشکلات رسیدگی به وضعیت بیکاران خواند و گفت: بکارگیری سیستم های نوین در رصد شاغلین مهارت آموخته پدیده ای نو در برنامه ریزی محسوب می شود.

بنابر این گزارش، آیین انعقاد این تفاهم نامه که در 6 ماده و اعتبار یک ساله منعقد گردید با حضور لطفی نژاد مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، مهدی درخشانی  و میکائیل باقری مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی خدمات پشتیبانی و امور عمومی آرمان شهر مدیا و حمیدرضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه