از سرگیری تظاهرات ضد دولتی «عمران خان» پس از یک سال در پاکستان

از سرگیری تظاهرات ضد دولتی «عمران خان» پس از یک سال در پاکستان

رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان پس از یک سال در پی برآورده نشدن خواسته‌هایش مبنی بر برگزاری انتخابات مجدد در حوزه‌های تقلب شده، تظاهرات ضد دولتی را ۱۷ مهر از سرخواهد گرفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد که این حزب تظاهرات ضد دولتی در 9 اکتبر (17 مهر) در شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» آغاز خواهد کرد.

وی افزود: حزب تحریک انصاف پاکستان پس از برگزاری تظاهرات لاهور در 19 مهر وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور خواهند شد.

عمران خان با اشاره به برگزاری انتخابات مجدد در حوزه‌های تقلب شده گفت: تنها 12 روز به زمان برگزاری انتخابات مجدد در سه حوزه تقلب شده باقیست در حالی که کمیسیون انتخابات پاکستان انتخابات حوزه (NA-154) را به تعلیق درآورده است.

رهبر حزب تحریک انصاف اذعان کرد که از تعلیق در برگزاری انتخابات دیگر حوزه‌ها نگران است.

وی تصریح کرد که در انتخابات مجدد حوزه تقلب شده (NA-122) شرکت خواهد کرد.

دولت اسلام‌آباد سال گذشته مجوزی به احزاب تحریک انصاف و «تحریک عوامی» برای تظاهرات در «چهارراه آبپاره» داده بود اما این دو حزب پس از چند روز تحصن خود را به «چهارراه دی» در مقابل پارلمان پاکستان در پایتخت این کشور کشاندند.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان چندی پیش از حامیانش خواست تا برای برگزاری تظاهرات علیه کمیسیون انتخابات این کشور در 12 مهر سال جاری وارد اسلام‌آباد شوند.

در حالی که حزب تحریک انصاف پاکستان بر برگزاری تظاهرات در چهارراه «دی» در مقابل پارلمان این کشور تأکید می‌کند، دولت اسلام‌آباد نیز با رد خواسته عمران‌خان پیشنهاد کرده که این حزب دور از منطقه دیپلمات‌نشین تظاهرات برگزار کند.

رهبر حزب تحریک انصاف نیز پیشنهاد دولت پاکستان را رد کرده است.

به گفته مقامات عالی دولتی فدرال پاکستان، اگر عمران‌خان سعی کند که در منطقه دیپلمات‌نشین اسلام‌آباد تظاهرات برگزار کند، دولت همه مسیرهای داخلی و خارجی این منطقه را مسدود خواهد کرد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پس از انتخابات سال 2013 میلادی اعلام کرده بود که تقلب در چهار حوزه انتخاباتی ایالت پنجاب صورت گرفته بنابراین، دولت با بررسی این حوزه‌ها انتخابات مجدد برگزار کند.

دولت پاکستان پس از پایان تحصن 126 روزه حزب تحریک انصاف به خواسته عمران خان کمیسیون قضایی برای بررسی تقل انتخاباتی تشکیل داد و این کمیسیون نیز چندی پیش تقلب در سه حوزه این ایالت را به اثبات رساند و دستور برگزاری انتخابات مجدد را صادر کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان