اتحادیه اروپا درباره تقویت داعش در افغانستان هشدار داد

اتحادیه اروپا درباره تقویت داعش در افغانستان هشدار داد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان درباره تقویت داعش در افغانستان در کنار پیش روی های طالبان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "مایکل ملبین" نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان پس از تصرف شهر قندوز افغانستان توسط نیروهای طالبان درباره تقویت داعش در این کشور هشدار داد.

وی در مقاله ای در روزنامه "دی ولت"، تصریح کرد که در هفته های گذشته داعش در افغانستان مجددا شکل گرفته است. پذیرش و امید به این مسئله که تروریست داعش در افغانستان یک پدیده حاشیه ای باقی می ماند ایده ای نادرست بود.

وی با اشاره به اینکه این افراط گرایان رهبران قبیله ها را به قتل رسانده و خانواده های زیادی را اسیر می کنند، مبارزاتی را با طالبان در پیش گرفته و قواعدی را به زنان تحمیل می کنند تاکید کرد که خوش بینی درباره اوضاع افغانستان زود بود.

ملبین همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان به این شرایط واکنش نشان می دهند، اما آن ها به دلیل عملیات علیه حملات قدرتمندانه طالبان در مناطق دیگری گسترده شده اند.

این مقام اروپایی همچنین گفت که داعش در سوریه نیز ابتدا دست کم گرفته شده بود. از این رو باید این شبه نظامیان تروریست در افغانستان حالا سریعا متوقف شوند. ما هنوز می توانیم در افغانستان اقدام درست را انجام دهیم.

طالبان روز دوشنبه شهر قندوز واقع در شمال افغانستان را تصرف کرده و روز سه شنبه نیروهای امنیتی افغانستان یک حمله متقابل برای آزادسازی این شهر را آغاز کردند.

پیشرفت های طالبان در افغانستان در آلمان بحث هایی درباره تمدید عملیات نظامی ارتش آلمان در شمال افغانستان را ایجاد کرده است. ارتش آلمان حدود دو سال پیش از شهر قندوز افغانستان عقب نشینی کرد و همچنان در 150 کیلومتری مزارشریف مستقر است؛ اما تنها به آموزش و مشاوره به نیروهای افغان می پردازد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان