حکم اعدام ۵ عامل بمب‌گذاری سریالی در هند صادر شد

حکم اعدام 5 عامل بمب‌گذاری سریالی در هند صادر شد

دادگاه خصوصی «بمبئی» بزرگترین شهر هند حکم اعدام پنج تبعه این کشور را به اتهام بمب‌گذاری سریالی در این شهر در سال ۲۰۰۶ میلادی صادر کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «تایمز آف اندیا»، دادگاه خصوصی بمبئی حکم اعدام پنج نفر از 12 عامل بمب‌گذاری سریالی در این شهر در سال 2006 میلادی را صادر کرد.

دادگاه بمبئی 7 متهم دیگر این بمب‌گذاری‌ سریالی را به حبس ابد محکوم کرده است.

عاملان بمب‌گذاری در شهر بمبئی که حکم اعدام برای آنها صادر شده‌اند، «فیصل عطاءالرحمان»، «آصف خان»، «کمال انصاری»، «احتشام قطب‌الدین» و «نویز حسن» معرفی شده‌اند.

دادگاه خصوصی بمبئی این 12 نفر را حدود دو هفته پیش عامل اصلی بمب‌گذاری در این شهر در سال 2006 میلادی اعلام کرده بود.

هفت انفجار در 11 جولای سال 2006 میلادی در قطارهای شهر بمبئی صورت گرفت که بر اثر آن، 188 نفر کشته و بیش از 700 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انفجارهای سریالی در قطارهای شهر بمبئی در 15 دقیقه انجام شد.

دولت هند به طور کلی 30 نفر از جمله 13 تبعه پاکستانی را به این بمب‌گذاری متهم کرده بود در حالی که چهار هندی و 13 پاکستانی تاکنون بازداشت نشده‌اند.

دولت هند این پرونده را تا 9 سال پیگیری کرد و تاکنون 250 شاهد را احضار کرده است.

دولت هند گروه‌ مجاهدین این کشور و «لشکر طیبه» گروه تروریستی پاکستان را به دست داشتن در این این انفجارها متهم کرده بود اما «لشکر قهار» یک گروه غیر معروف هند مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته بود.

لشکر قهار این انفجارها را در واکنش به درگیری‌های هندو و مسلمانان در ایالت «گجرات» در سال 2002 میلادی اعلام کرده بود.

درگیری‌ها بین هندو و مسلمانان در ایالت گجرات هند در زمان «نارندرا مودی» نخست‌‌وزیر کنونی این کشور و سروزیر وقت این ایالت بود.

بیشتر قربانیان درگیری‌های ایالت گجرات مسلمان بودند و دولت هند نیز پس از این انفجارها، روند مذاکرات صلح با پاکستان را نیز به تعویق انداخته بود.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت