پروژه‌های مسکن مهر کشور به ۱۵۵۰ باب مدرسه نیاز دارند

پروژه‌های مسکن مهر کشور به 1550 باب مدرسه نیاز دارند

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه مسکن مهر در کشور به یک‌هزار و ۵۵۰ باب مدرسه نیاز دارد که از این تعداد تاکنون ۱۵۳ باب تکمیل و ۴۳۹ باب مدرسه در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد اصغری‌مهرآبادی ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه مسکن مهر شهید نوژه همدان، با بیان اینکه طرح مسکن مهر در بیش از یک‌هزار و 100 شهر کشور اجرا شده است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تأکید بر تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان فعالیت دولت یازدهم دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر بیان کرد: در سطح کشور 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که تاکنون 2 میلیون و 175 هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: 2 میلیون و 60 واحد مسکن مهر نیز از مرحله سفت‌کاری گذشته است و سفت‌کاری یک میلیون و 825 واحد به اتمام رسیده است و کمتر از 480 هزار واحد نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

اصغری‌مهر‌آبادی با اشاره به افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر در خرداد ماه سال آینده گفت: در طول دو سال فعالتی دولت یازدهم 560 هزا واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید و تاکنون هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی تحویل متقاضیان نشده است.

وی با بیان اینکه یک سوم اعتبار مورد نیاز ساخت مدارس در مسکن مهر از محل فروش اراضی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های مسکن مهر کشور به یک‌هزار و 550 باب مدرسه نیاز دارند که از این تعداد تاکنون 153 باب تکمیل شده است و 439 باب مدرسه در حال ساخت است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین از استقرار 50 باب کلانتری مورد نیاز تاکنون 20 باب دایر شده است و ساخت تعدادی واحد بهداشتی و درمانی در مساکن مهر نیز مورد توجه است.

وی اظهار داشت: ساخت 405 باب مسجد در پروژه‌های مسکن مهر را آغاز کرده‌ایم که 200 باب آماده بهره‌برداری است که البته ارائه این خدمات بسیار کمتر از نیاز واحدهای مسکونی مهر است.

اصغری‌مهرآبادی با مطلوب خواندن وضعیت اجرای مسکن مهر در همدان تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در استان همدان 91 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در همدان رشد چمشگیری داشته است، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن مهر 50 هزار و 600 واحد بوده است که تاکنون بیش از 44 هزار واحد مسکونی را تحویل داده است و 6 هزار واحد را در دست ساخت دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تاپایان امسال 2 هزار و 600 واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود و در نهایت پروژه مسکن مهر استان همدان شهریور سال اینده بسته می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon