مقامات پاکستان وضعیت اصلی حجاج در حادثه منا را پنهان می‌کنند

مقامات پاکستان وضعیت اصلی حجاج در حادثه منا را پنهان می‌کنند

خانواده‌های قربانیان پاکستانی حادثه منا با ثبت شکایتی در دادگاه عالی لاهور مدعی هستند که مقامات اسلام‌آباد وضعیت اصلی حجاج این کشور در حادثه منا را پنهان کرده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، خانواده‌های قربانیان حادثه منا توسط «اظهر صدیق» یکی از وکلای پاکستانی با ثبت شکایتی در دادگاه عالی لاهور اعلام کردند: مسئولان پاکستان وضعیت اصلی حجاج این کشور در حادثه منا را پنهان کرده‌اند.

وی در این درخواست می‌گویند: دادگاه پاکستان باید با دریافت همه اطلاعات در مورد حادثه منا از مقامات مربوطه، آمار دقیق حجاج جان باخته، زخمی و مفقود را به مردم این کشور اعلام کند.

«عایشه ای ملک» قاضی دادگاه عالی لاهور از وزیر امور مذهبی و مسئول امور حج پاکستان گزارش عملکرد پیرامون حادثه منا را خواستار شده و بر همین اساس دادگاه پرونده مذکور را تا 6 اکتبر (14 مهر) به تعویق انداخت.

«پرویز رشید» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که مقامات عربستان از چند دهه گذشته بهترین انتظامات در رابطه با حجاج را انجام داده، بنابراین اسلام‌آباد به تحقیقات موجود این کشور در مورد حادثه منا اعتماد دارد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در پاسخ به پرسشی گفت: پاکستان هرگز تقاضای تحقیقات پیرامون حادثه منا از عربستان نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» و «خورشید شاه» رهبر اپوزیسیون و عضو ارشد حزب «مردم پاکستان» از دولت خواسته‌اند تا در مورد حادثه منا تحقیقات کند.

عمران خان در گفت‌وگو با رسانه‌ها در اسلام‌آباد از کشورهای اسلامی خواست تا درخواستی را برای انجام تحقیقات در مورد حادثه منا به حکومت عربستان ارائه دهند.

همچنین رهبر اپوزیسیون در پارلمان پاکستان نیز گفت: حکومت عربستان باید هرچه زودتر دستور تحقیقات حادثه منا را صادر کند، در غیر اینصورت نگرانی‌های در جهان اسلام بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که مقامات وزارت امور مذهبی پاکستان تاکنون جان باختن 45 تبعه این کشور در حادثه منا را تایید کرده، اما «دی نیشن» روزنامه پاکستانی چند روز پیش از کشته شدن 236 نفر از حجاج پاکستانی در این حادثه خبر داد.

«امت نیوز» دیگر روزنامه پاکستانی نیز اعلام کرده که یک روزنامه انگلیسی ادعای جان باختن 236 نفر از حجاج پاکستانی در فاجعه منا را پوشش داده، در حالی که وزارت امور خارجه این کشور ادعای روزنامه انگلیسی را رد کرده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان