اعتراض یک شاعر جوان به دست دادن «اتفاقی» ظریف با اوباما

اعتراض یک شاعر جوان به دست دادن «اتفاقی» ظریف با اوباما

رسانه‌های‌غربی، تک خبر«دیدار و احوالپرسی جواد ظریف با اوباما» را بازنشر می‌دهند و بخشی از ایرانی‌ها در فضای مجازی این نارسمی دیپلماتیک میان ایران و آمریکا و توجیه وزارت خارجه در اتفاقی خواندن ماجرا را دستمایه شعر و کاریکاتور قرار دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با آمدن شبکه‌های اجتماعی، اجتماعات انسانی جدیدی شکل گرفتند و واکنش‌ها در دنیای مجازی نیز تغییر کرده است. رسانه‌های غربی مدام، تک خبر «دیدار و احوالپرسی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با اوباما رئیس جمهور آمریکا» را منتشر می‌کنند.

روز دوشنبه، پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، سلام و احوالپرسی کرده و دست می‌دهد.

این اتفاق یک نارسمی دیپلماتیک میان ایران و آمریکا برشمرده شده و شوک جدید در رسانه‌های مجازی را رقم زده است. دو روز است که این خوش و بش و توجیه عجیب وزارت خارجه در برنامه‌ریزی نشده بودن این ماجرا که قدری مضحک هم به نظر می‌رسد، محل بحث‌های جدید شده است. اما درکنار بحث‌های جدی، رویه‌ انتقادی طنز و کاریکاتور هم شدت گرفته است.

شعری که در سریع‌ترین زمان بعد از این توجیه وزارت خارجه منتشر شد و مدام در شبکه‌های اجتماعی در حال گردش است و با استقبال جالب توجه فعالان فضای مجازی همراه شده، شعری از حامد خاکی شاعر جوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که متن سروده او را در ذیل می‌خوانید:

خوب است نگاه، پشتِ عینک باشد
یا اینکه حساب، دستِ دلقک باشد
آقای ظریف، اتفاقی، یهویی
پیوند تو با شمر مبارک باشد

در وصل، نه شوق و اشتیاقی بوده
نه بحث مِنایی و عراقی بوده
با حرمله‌ی زمانه هم‌دست شدند
گفتند تمامش اتفاقی بوده

روند این انتقادها در قالب طرح و کاریکاتور و نشر اشعار جدید همچنان ادامه دارد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران