زیرساخت گردشگری دریایی در قشم توسعه می‌یابد

زیرساخت گردشگری دریایی در قشم توسعه می‌یابد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابه‌جایی ۹۶۷ هزار و ۲۷۳ نفر سفر گردشگر دریایی در جزایر هفتگانه خلیج فارس طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس،و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "سید باقر موسوی" اظهارداشت: جابه‌جایی گردشگران دریایی توسط 600 فروند شناور و طی 190 هزار بار تردد قایق تفریحی انجام گرفته است که در مبادی گردشگری این جزیره شامل کندالو، شیب دراز، سهیلی، طبل، گورزین و جزیره هنگام فعالیت دارند.

وی همچنین بیان کرد: برنامه‌هایی جهت توسعه زیرساخت گردشگری دریایی در دست انجام است و تاکنون اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است که رضایت فعالان دریایی و گردشگران را در پی داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان کرد: 408 فروند انواع شناور فلزی، مسافری و سنتی بازرسی شده‌اند که نواقص ایمنی آنها توسط بازرسان شناورها مشاهده و ثبت شده که این امر دقت بیشتر مالکان و دریانوردان به رعایت موارد و نکات ایمنی را در پی داشته است.

وی همچنین از اعزام افسران کنترل و بازرسی بنادر قشم برای گذراندن دوره‌های تخصصی جهت ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات افسران کنترل و بازرسی سخن به میان آورد. 

این مقام مسئول گفت: طی شش ماهه گذشته، تعداد 498 مورد مراجعه به دفتر ثبت شناوران قشم جهت تمدید گواهینامه، تغییر مالکیت، تعویض موتور، معرفی نامه به پلاک سازی انجام گرفته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان فرا رسیدن هشتم مهرماه، روز جهانی دریانوردی را به تمامی فعالان حوزه بندری و دریایی کشور به ویژه دریانوردان شهرستان قشم تبریک گفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon