استرالیا در صورت درخواست، در ائتلاف بین‌المللی در افغانستان شرکت می‌کند

استرالیا در صورت درخواست، در ائتلاف بین‌المللی در افغانستان شرکت می‌کند

وزیر امور خارجه استرالیا در دیدار با نمایندگان افغانستان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که استرالیا در صورت درخواست، در ائتلاف بین‌المللی در رویارویی با تنش‌های جاری در افغانستان شرکت خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا، گفت: اگر از استرالیا خواسته شود، اقدام لازم را در خصوص افزایش تنش‌ها در افغانستان در دستور کار خود قرار خواهد داد اما تاکنون درخواستی از این کشور نشده است.

وزیر امور خارجه استرالیا این اظهارات را در دیدار با نمایندگان افغانستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام داد.
وی اظهار داشت: به طور حتم، نگرانی‌های شدیدی در مورد ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان وجود دارد.

بیشاپ افزود: استرالیا با هم‌پیمانان خود در نیروهای ائتلاف در افغانستان به همکاری نزدیک خود ادامه می‌دهد و در صورت درخواست از کانبرا برای شرکت در ائتلاف، این کشور پاسخ مثبت خواهد داد اما در حال حاضر مسئولیت تأمین امنیت در افغانستان بر عهده دولت این کشور است.

این اظهارات در حالی انجام شده است که روز دوشنبه با تصرف ساختمان‌های دولتی، آزاد شدن زندانیان و برافراشتن پرچم طالبان در شهر قندوز، این شهر سقوط کرد.

روز گذشته نیز نیروهای آمریکایی حملات هوایی خودشان در شهر قندوز را آغاز کردند.

تحولات شهر قندوز نیز به گونه‌ای پیش می‌رود که برخی رسانه‌های افغانستان از سفر عبدالله رئیس اجرایی افغانستان به همراه تعدادی از فرماندهان جهادی به این شهر خبر داده‌اند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان