محلّه زرگنده به محلّه «شهیدآباد» معروف شده است

محلّه زرگنده به محلّه «شهیدآباد» معروف شده است

محلّه زرگنده معروف به محلّه «شهیدآباد» است؛ چرا که بیش از ۳۰۰ شهید داشته است. فرهنگسرای آفتاب در روزهای هفته دفاع مقدس هر شب از یک خانواده شهید تقدیر می‌کند.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه «یاد یاران» با به نمایش گذاشتن مجموعه‌ای از عکس‌های دوران دفاع مقدس در فرهنگسرای آفتاب در حال برگزاری است.

این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده و عکس‌هایی از سعیدصادقی، علی فریدونی، بهرام محمدی‌فر، محمدرضا شرف‌الدین، سیدمسعودشجایی طباطبایی، محمدحسین حیدری و... در آن حضور دارند.

 آبرون مسئول روابط عمومی فرهنگسرای آفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره این نمایشگاه گفت: «جشنواره «یاد یاران» تصاویری از عکاسان دفاع مقدس است که از رزمندگانی که در جبهه بوده‌اند گرفته شده و توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این عکس‌ها تهیه شده و در اختیار مناطق 22 گانه شهرداری تهران قرار گرفته است. در منطقه ما با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفته، خوشبختانه بازدیدکنندگان زیادی از این نمایشگاه تاکنون بازدید کرده‌اند».

وی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های عکس جنگ در ایام هفته دفاع مقدس گفت: «هر ساله شاید در تمام مناطق نمایشگاه نبوده است اما بیشتر فرهنگسراها قطعا نمایشگاه‌های اینچنینی را یا خودشان به‌صورت خودجوش و یا به‌صورت متمرکز از سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مرکز در اختیار مناطق قرار داده شده و برگزار شده است. ما همچنین ویژه برنامه‌های خاصی درباره دفاع مقدس داریم که تا روز آخر هفته دفاع مقدس ادامه دارد. یک نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان هم با محوریت دفاع مقدس داریم. در این نمایشگاه با حضور بچه‌ها یک عملیات بازسازی می‌شود؛ آنگاه بچه‌ها لباس‌های فرم می‌پوشند همراه با عبور از معابر و نظام تیر با بازسازی صحنه‌های جنگ. بچه‌ها در این نمایشگاه عملا عملیاتی را تجربه می‌کنند.»

آبرون درباره میزان استقبال از این نمایشگاه‌ها گفت: «استقبال خوبی از این برنامه شده و حتی بزرگان هم خیلی علاقمند به این برنامه هستند و برای بازدید از این نمایشگاه می آیند و بچه‌ها هر روز زودتر از ساعت 4 که شروع برنامه‌های ماست، اینجا حضور دارند که در بازدید دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کنند.»

وی همچنین درباره سایر برنامه‌های برگزار شده در این فرهنگسرا در ایام دفاع مقدس گفت:« ما همچنین برنامه «هم عهدی با شهدا» را داشته ایم که یک تعهدنامه‌ایست که شهروندان در آن با شهدا هم عهد می شوند و یک پلاک‌هایی از طرف سازمان فرهنگی هنری تهیه شده که نام و نام خانوادگی، شماره ردیف، قطعه و شماره شناسایی روی این پلاک‌ها قید شده  و شهروندانی که علاقمند بودند از بین پلاک‌ها یکی را انتخاب می کنند و هم عهد می شوند و به نیابت خانواده شهدا بیشتر آنهایی که پدر و مادرشان را از دست داده‌اند و به نیابت خانواده‌های شهدا به بهشت زهرا(س) سر مزار این شهدا می‌روند و مشغول غبارروبی، فاتحه خوانی و یا حتی ختم قرآن در منازل برای آنها می شوند».

مسئول روابط عمومی فرهنگسرای آفتاب گفت: «این تعهدی است که بین شهروندان با این شهدا بسته می‌شود. ما تاکنون بیش از 100 عدد از این پلاک‌ها را توزیع کرده‌ایم و استقبال خیلی خوبی هم از این برنامه شده است. این برنامه بیشتر مورد استقبال منطقه زرگنده و حسن آباد قرار گرفته است.

آبرون در پایان تصریح کرد: از برنامه‌های دیگر ما می توان به برنامه تکریم از خانواده شهدا اشاره کرد که هر شب در محلّه زرگنده که معروف شده به محلّه شهیدآباد برگزار می‌شود؛ محلّه زرگنده به این دلیل به شهیدآباد معروف شده که بیش از 300 شهید داشته است و ما در این برنامه هر شب از یک خانواده‌ شهید و به خصوص مادران شهیدی که در قید حیات هستند، تقدیر می‌کنیم».

این ویژه برنامه‌ها تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران