خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی صنایع مس به محیط ‌زیست ارسباران پرداخت نشده است

خسارت 700 میلیارد ریالی صنایع مس به محیط ‌زیست ارسباران پرداخت نشده است

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خسارت ۷۰ میلیارد تومانی صنایع مس به محیط‌زیست منطقه ارسباران شامل شهرهای اهر، کلیبر و ورزقان، متأسفانه تاکنون هزینه خسارت پرداخت‌نشده است.

حامد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهر، با اشاره به اینکه نشست عمومی شورای اسلامی آذربایجان شرقی بر اساس تصویب شورای استان، 15 مهرماه در شهرستان اهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نشست پیش‌ازاین در مراغه برگزارشده و اهر دومین میزبان شورای اسلامی آذربایجان شرقی خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دستور جلسه این نشست بررسی مسائل و مشکلات و شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری منطقه ارسباران و شهرستان اهر است.

وی بابیان اینکه چندین طرح عمرانی از سوی شورای اسلامی شهرستان اهر در این نشست پیشنهاد و در جهت تصویب مطرح می‌شود، ادامه داد: شورای آذربایجان شرقی پس از تصویب این طرح‌ها به شورای عالی کشور ارجاع داده می‌شود و در مجلس در قالب لایحه موردبررسی قرار خواهد گرفت.

همتی تصریح کرد: از ظرفیت‌های این نشست برای طرح دو مطالبه استفاده می‌شود، آلایندگی صنایع مس که موجب خسارت وارد آمدن به محیط‌زیست منطقه ارسباران شده و تاکنون هزینه این خسارت پرداخت‌نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه طی سال‌های گذشته صنایع مس 70 میلیارد تومان به محیط‌زیست اهر، کلیبر و ورزقان خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این هزینه برای اینکه در ارسباران استفاده شود در اختیار منابع طبیعی کشور قرار گرفته و باید پول خسارت‌ها در خود همان شهرستان‌ها هزینه شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon