وزیر دفاع آلمان: بازگشت ما از افغانستان به شرایط امنیتی این کشور وابسته است

وزیر دفاع آلمان: بازگشت ما از افغانستان به شرایط امنیتی این کشور وابسته است

وزیر دفاع آلمان با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم به برنامه‌های دقیق برای بازگشت از افغانستان پایبند باشیم، عقب نشینی از این کشور را منوط به شرایط امنیتی آن دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "میتل دویچه سایتونگ"، بعد از تصرف شهر قندوز افغانستان توسط نیروهای طالبان، در آلمان رای ها برای تداوم حضور نظامی در این کشور افزایش پیدا کرده است.

"رودریش  کیسوتر" از کارشناسان سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی  در این باره اظهار داشتته است که واضح است که برای بازگشت یا کاهش تعهدات ما در افغانستان خیلی زود است. اینکه شهر قندوز، شهری که ارتش آلمان در چارچوب عملیات بین المللی ایساف سال های طولانی در آن مستقر بود حالا به دست طالبان افتاده است تاثیرات جدی روی افغان ها دارد.

"امید نوری پور" از سیاستمداران حزب سبز آلمان نیز در گفتگو با نشریه فوکوس تاکید کرد که بازگشت ارتش آلمان از شهر قندوز افغان ها را بسیار دلسرد کرد. حالا مشخص شده است که این کشور بار دیگر به کمک های بیشتر نیاز دارد.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان نیز تسخیر شهر قندوز به وسیله طالبان را یک پیام ناراحت کننده برای روند آشتی و صلح در افغانستان ارزیابی کرد.

"اورزولا فون در لاین" وزیر دفاع آلمان نیز بر این درخواست خود که بازگشت نیروهای بین المللی از افغانستان به شرایط امنیتی در این منطقه وابسته باشد تاکید کرده و گفت: ما نمی توانیم به الگوها و برنامه های سفت و سخت برای بازگشت از افغانستان پایبند باشیم بلکه باید مشترکا مشخص کنیم که می خواهیم بسته به شرایط عقب نشینی کنیم.

وی افزود: تجربه ها از منطقه نشان داده است که این مهم است که یک کشور را خیلی زود و در حالی که متزلزل است در ایجاد امنیت به خود واگذار نکنیم.
فون در لاین همچنین گفت: ما اینجا درباره 13 سالی صحبت می کنیم که روی آن سرمایه گذاری کرده ایم و به همین دلیل نباید برای چند هفته و چند ماه چانه بزنیم بلکه باید بیشتر به جلو و آنچه ضروری است نگاه کنیم.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان