نخست‌وزیر پاکستان: بحران «کشمیر» ناکامی سازمان ملل متحد است

نخست‌وزیر پاکستان: بحران «کشمیر» ناکامی سازمان ملل متحد است

نخست‌وزیر پاکستان طی سخنانی در نیویورک ضمن حمایت از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد گفت که ادامه بحران کشمیر از سه نسل گذشته تاکنون نشان دهنده ناکامی سازمان ملل متحد است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر حل بحران کشمیر بین این کشور و هند تأکید کرد.

وی گفت: بحران کشمیر که از سه نسل گذشته تاکنون ادامه یافته نشان دهنده ناکامی سازمان ملل متحد در این باره است.

نواز شریف با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در مورد صلح و امنیت در جهان افزود: با وجودی که 70 سال از تشکیل سازمان ملل متحد برای بهبود امنیت در جهان می‌گذرد، اما تروریسم همچنان رشد فزاینده‌ای دارد.

نخست‌وزیر پاکستان اذعان داشت: این کشور بیش از همه کشورهای جهان تحت تأثیر تروریسم قرار دارد و این پدیده را محکوم می‌کند.

وی افزود: دهلی‌نو مذاکرات با اسلام‌آباد را در حالی مشروط بر عدم حضور رهبران کشمیر می‌داند که این موضوع مشکلی میان هند و پاکستان است.

نواز شریف تاکید کرد: مردم منطقه کشمیر بخشی از بحران کشمیر هستند و راه‌ حل پیرامون این منطقه بحث برانگیز نیست و بر همین اساس پاکستان از حقوق و اراده مردم کشمیر حمایت می‌کند.

نواز شریف با حمایت از عضویت فلسطین اشغالی در سازمان ملل متحد گفت: بحران فلسطین نیز باید هرچه سریع‌تر پیگیری و حل شود.

وی گفت: برخی عناصر در سراسر جهان حقوق اساسی مردم را رعایت نمی‌کنند و از همین رو مردم فلسطین و کشمیر نیز از چند دهه گذشته مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: مسلمانان در مناطق مختلف جهان مورد خشونت قرار داده می‌شوند و سازمان ملل نیز باید در مورد رفع رفتار تبعیض آمیز با آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/پ

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان