تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی حمایت می‌شود

تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی حمایت می‌شود

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: برای تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی نیز صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تسهیلات کم بهره‌ای را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدحسین صادقی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرینان و نخبگان صنعتی استان اردبیل و اتاق بازرگانی اظهار داشت: بالا بردن سطح فناوری در کشور نیازمند تعامل همه‌جانبه دانشجویان و اساتید است تا بتوانیم از لحاظ فناوری کشورمان را که هم‌اکنون در بین 189 کشور در رتبه 94 قرار دارد به جایگاه اصلی خود نزدیک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ایجاد تقویت و گسترش حمایت از دانشگاه‌های دانش بنیان و بخش خصوصی و تعاونی است، گفت: در این راستا برای تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی نیز صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تسهیلات کم بهره‌ای را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

صادقی گفت:ایران در تولید مقالات علمی رتبه شاخصی را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است اما از لحاظ فناوری در رتبه بسیار پایینی قرار دارد.

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد: نرخ تسهیلات اهدایی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان بسیار کمتر از بانک‌ها است و سرعت استفاده از تسهیلات صندوق برای شرکت‌های دانش بیان نسبت به دانشگاه بیش‌تر است و باید در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان نیز برای جذب این اعتبارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

صادقی بیان کرد: برای دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و آورده نقدی و سپرده‌گذاری نیازی ندارند و صندوق با اعطای تسهیلات به طرح‌هایی که ریسک بالایی دارند به رشد و توسعه شکوفایی این شرکت‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات دستگاه‌های دولتی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بودجه هزینه‌ای محسوب می‌شود، گفت: باید تسهیلات ارائه شده بر طبق قانون و مقررات صندوق نوآوری و شکوفایی کشور باشد.

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار داشت: شرکت دانش بنیان به عنوان یک مؤسسه خصوصی در راستای کمک به تحقق وتوسعه دانشگاه‌های دانش بنیان وشکوفایی اقتصادی کشور از راه دانش و فعالیت گام برداشته است و این شرکت با تمام توان از ایده‌ها و طرح‌های دانشگاهی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon